Hallo,
Met veel plezier de marathonrevolutie gelezen en enthousiast geraakt over het programma. Echter zijn er twee criteria waar je aan moest voldoen, geen overgewicht en een 10k binnen de 65 minuten kunnen lopen. De 10k loop ik onder de 50 minuten (47:29) alleen heb ik mijn hele leven aan dynamische sporten gedaan (atletiek 100-400 en verspringen, karate, tennis en voetbal), allemaal intervalsporten dus, met gevolg heb ik niet echt de bouw van een duurloper. En aangezien spieren zwaarder wegen dan vet heb ik moeite om aan de lengte - 100cm + 10% te voldoen. Ben een 41-jarige vlotte kabouter van 1,63 maar weeg momenteel 71,8 kg en dit terwijl ik op mijn voeding let en meer dan voldoende beweeg. In hoeverre is dat een belemmering om aan het programma te beginnen? Loop mijn tweede marathon op 19 november en het 100 dagen programma zou 12/08 starten. Alleen met extreem vasten denk ik aan 69,3 kilo te kunnen komen binnen een maand, al vrees ik dat het wel invloed zal hebben op mijn trainingen. Verneem graag in hoeverre het exact op gewicht zijn een vereiste is om het programma succesvol te doorlopen.
Groetjes,
Bart
Overgewicht?
- RunningRob - Sportrusten
Re: Overgewicht?
Hoi Bart,
Ik lees dat jij de bekende uitzondering op de regel bent.
Wat mij betreft kun je rustig het Sportrusten schema volgen.
De gewichtclausule is opgenomen omdat het gewicht een extra belasting vormt voor je gewrichten. Aangezien je gewicht in absolute zin wel meevalt en je wel redelijk snel bent, voorzie ik wat dit betreft weinig problemen.
Met blijde groet,
Rob
Ik lees dat jij de bekende uitzondering op de regel bent.
Wat mij betreft kun je rustig het Sportrusten schema volgen.
De gewichtclausule is opgenomen omdat het gewicht een extra belasting vormt voor je gewrichten. Aangezien je gewicht in absolute zin wel meevalt en je wel redelijk snel bent, voorzie ik wat dit betreft weinig problemen.
Met blijde groet,
Rob