Zondag de marathon van Rotterdam goed uitgelopen. Op 3 januari bij de aftrap voor de 100 dagen voorbereiding van Koen en Maarten geweest.
Ik wilde wel weer eens een marathon lopen maar had geen zin om trainingen van 2,5 tot 3 uur te gaan doen en dan met slecht weer alleen in de duinen moeten lopen. De maximale trainingsafstand van 14 km sprak mij direct aan en het is leuk om een nieuwe methode te volgen.
Veel over gesproken en bijna iedereen hoorde het verhaal An, maar had wel enige scpsis. Natuurlijk was ik zelf ook benieuwd hoe het tijdens de marathon zou gaan. Ik heb het schema trouw gevolgd.
Zondag werd ik beloond met een goede marathon. In 2006 de laatste gelopen in 3.54 en zondag in 3.59.16.
Ik kan alleen maar zeggen probeer het ens. Zeker voor de ervaren marathon loper zal het een verademing kunnen zijn.
Neven en Stans hartelijk dank voor het goede schema.
Dick
Marathon Rotterdam 2015
-
Maarten - Sportrusten
Re: Marathon Rotterdam 2015
Leuk om te lezen Dick,
Wil jij misschien een review schrijven voor de workshop:
http://www.sportrusten.nl/product/100-d ... -workshop/
Zou leuk zijn, dank je! verslag van mijn eerste marathon volgt nog via een blogje
!
Groet Maarten
Wil jij misschien een review schrijven voor de workshop:
http://www.sportrusten.nl/product/100-d ... -workshop/
Zou leuk zijn, dank je! verslag van mijn eerste marathon volgt nog via een blogje
Groet Maarten
-
pascalovic
Re: Marathon Rotterdam 2015
Nou dat was spannend. De marathon. Ik had alleen maar stukken van 5km gelopen en dan zo snel mogelijk. maar ik wilde toch meer. Een marathon werd het. Ik opperde dit al naar een paar mensen om ook een stok achter de deur te hebben zodat ik zeker te weten mee ging doen en ging voorbereiden. Ik werd door een vriend geattendeerd op het sportrusten schema. Boek besteld en kon mezelf wel in deze theorie vinden. Maar ja toen ik tegen mensen ging vertellen dat ik aan het voorbereiden was voor de marathon met enkel 14km als langste stuk, zeker tegen degene die al ervaring hadden, werd er met een bepaalde blik gekeken en wist iedereen het wel beter. Ik heb in December 2014 een bruggenloop (15km) in Rotterdam gelopen. Dat ging goed. Ik had hier het schema al voor gebruikt. In Januari ben ik met het 100 dagen schema begonnen. Ik heb nog wel een halve marathon in Den haag gelopen. Maar ik heb 12 April de marathon uitgelopen met een tijd van 3:42:04, waarmee ik dik tevreden ben. Ik kreeg 3 weken voor de marathon last van mijn knie en de laatste 2 weken heb ik niet gelopen om te herstellen. Conditioneel geen enkel probleem. Ben erg blij dat iemand me op dit schema heeft geattendeerd....en het mooiste, vind ik, dat ik tegen al die mensen kan zeggen dat ik met dit relaxte schema uiteindelijk wel een mooie tijd heb gelopen.