Het werkt!!

gjdevos
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 feb 2015, 16:33

Het werkt!!

Bericht door gjdevos »

Eind vorig jaar geïnspireerd door lezingen van Koen en Stans bij Fysant in Zierikzee ben ik (als 53-jarige) voorzichtig begonnen met hardlopen. In het verleden gestopt met hardlopen vanwege blessures. Het trainen van korte afstanden voor de marathon, de filosofie van sportrusten én de ademhalingstechnieken spraken mij bijzonder aan en ik besloot om (tegen beter weten in?) in te schrijven voor de Rotterdam Marathon. Begin januari gestart met het schema en naarmate de tijd vorderde kreeg ik er steeds meer vertrouwen in. Net als iedere Nederlander tussendoor ook gewoon griep gehad. Het lopen was heerlijk ontspannen en blessures bleven uit. Wel heel vaak uitleg moeten geven aan mensen die niet begrijpen hoe je met maximaal 14 km een marathon zou kunnen lopen. Dit was lastig want ik had het tenslotte ook nog niet bewezen.

Inmiddels wel!! Alles klopte tot in de puntjes. Op basis van 10 km tijd bepaald dat ik een tempo van 6:00 de marathon zou moeten kunnen lopen. Dat zou uitkomen op 4:13. Mijn eindtijd was, op basis van een supervlak schema, 4:12:22 :-)) En mijn GPS horloge gaf aan dat ik 42,66 km heb gelopen (niet helemaal de ideale lijn dus ;-)
De eerste 35 km puur genieten van de onvoorstelbare entourage en aanmoedigingen. Laatste 7 km was wel even doorbijten maar dat hebben volgens mij alle lopers, ook zij die niet volgens deze methode trainen.

Vanaf nu ga ik deze methode dus iedereen van harte aanbevelen en kan uit eigen ervaring zeggen dat het (voor mij) heeft gewerkt!! Vandaag lekker 40 km gefietst om het melkzuur af te voeren (40 km fietsen ging wel makkelijker dan lopen :-))

Bedankt Koen en Stans............
Plaats reactie