Blessure: stoppen met 1/2 marathon schema
-
Natasja vd W
Blessure: stoppen met 1/2 marathon schema
Hallo,
Jammergenoeg kan ik na 2 weken rust gehouden te hebben door ziekte maar ook door blessure aan mijn Hamstring ( bil) niet verder met het schema van de halve marathon welke ik op 11 juni had willen lopen. Vandaag de knoop doorgehakt en baal er enorm van. Mijn bilspier voel ik bij de gewone dagelijkse dingen; zitten op een harde stoel is al niet fijn. Rust dus.
Ik heb gelukkig een racefiets van een vriendin mogen lenen en wat fietsen gaat gelukkig nog wel.
Voorafgaand aan de bilblessure ( links) had ik al last van mijn heup (rechts). Deze heupblessure is over maar nu gevolgd door een bilblessure. Ben onder benhandeling van een fysiotherapeut en wil ook naar een podotherapeut gaan omdat ik nu goed wil laten uitzoeken waar deze bleussures vandaan komen.
Ik wil graag een halve marathon gaan lopen ; voelde me echt goed bij de trainingen die ik al gehad had ( was op de helft ) vooral in m ijn hoofd.
Twee vragen :
1 ) Hoe ga het nu verder met mijn schema ? en wat te doen als mijn blessure voorbij is ?
2 ) Kunnen jullie me tips geven over hoe met deze blessures om te gaan? ( doe ik het goed zo ? )
Hoor graag van jullie.
Grtjs, Natasja
Jammergenoeg kan ik na 2 weken rust gehouden te hebben door ziekte maar ook door blessure aan mijn Hamstring ( bil) niet verder met het schema van de halve marathon welke ik op 11 juni had willen lopen. Vandaag de knoop doorgehakt en baal er enorm van. Mijn bilspier voel ik bij de gewone dagelijkse dingen; zitten op een harde stoel is al niet fijn. Rust dus.
Ik heb gelukkig een racefiets van een vriendin mogen lenen en wat fietsen gaat gelukkig nog wel.
Voorafgaand aan de bilblessure ( links) had ik al last van mijn heup (rechts). Deze heupblessure is over maar nu gevolgd door een bilblessure. Ben onder benhandeling van een fysiotherapeut en wil ook naar een podotherapeut gaan omdat ik nu goed wil laten uitzoeken waar deze bleussures vandaan komen.
Ik wil graag een halve marathon gaan lopen ; voelde me echt goed bij de trainingen die ik al gehad had ( was op de helft ) vooral in m ijn hoofd.
Twee vragen :
1 ) Hoe ga het nu verder met mijn schema ? en wat te doen als mijn blessure voorbij is ?
2 ) Kunnen jullie me tips geven over hoe met deze blessures om te gaan? ( doe ik het goed zo ? )
Hoor graag van jullie.
Grtjs, Natasja
- RunningRob - Sportrusten
Re: Blessure: stoppen met 1/2 marathon schema
Hoi Natasja,
Meer info:
https://www.sportzorg.nl/sportblessures/hamstring
Beterschap!
met blijde groet,
Rob
Als je weer klaar bent om te gaan trainen kan je een nieuw doel (of nieuwe startdatum) doorgeven, dan resetten we je schema. Ik neem even aan dat je je doel wilt bijstellen?Natasja vd W schreef:Hoe ga het nu verder met mijn schema ? en wat te doen als mijn blessure voorbij is ?
Je moet sowieso pijnvrij zijn en weer gelijke kracht hebben in je beide benen voor je weer mag hardlopen. Ik zou dit overleggen met je fysiotherapeut.Natasja vd W schreef:Kunnen jullie me tips geven over hoe met deze blessures om te gaan? ( doe ik het goed zo ? )
Meer info:
https://www.sportzorg.nl/sportblessures/hamstring
Beterschap!
met blijde groet,
Rob
-
Natasja vd W
Dankjewel Rob voor je reactie.
Het gaat met kleine stapjes beter.
Ik wil nu proberen om de 1/2 Marathon tijdens de Dijkenloop in Benedenleeuwen op 3 september 2017.
Zou mijn schema daarop aangepast kunnen worden?
Grtjs Natasja
Het gaat met kleine stapjes beter.
Ik wil nu proberen om de 1/2 Marathon tijdens de Dijkenloop in Benedenleeuwen op 3 september 2017.
Zou mijn schema daarop aangepast kunnen worden?
Grtjs Natasja
- Mark Zuurhout | Sportrusten.nl
Dag Natasja,
Ik heb je schema aangepast zodat deze 27 mei opnieuw begint. De Dijkenloop is dan op dag 100.
Succes met je herstel!
Groet,
Mark
Ik heb je schema aangepast zodat deze 27 mei opnieuw begint. De Dijkenloop is dan op dag 100.
Succes met je herstel!
Groet,
Mark
Ontspannen groet,
Mark
~ Word fit met een glimlach ~
Mark
~ Word fit met een glimlach ~