voluit en intensief

Plaats reactie
Ellen V
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 jan 2017, 11:56

voluit en intensief

Bericht door Ellen V »

Ik zit lekker in het ritme van week 4. Net 11 kms gelopen op mijn marathon hartslag, wat ik nog wel lastig vind (onrustig steeds naar die hartslag kijken en Letten op de ademhaling). De rest van de week zie ik onder andere 6 kms intensief en 10 kms voluit, wat is precies het verschil daartussen?
Gebruikersavatar
RunningRob - Sportrusten
Berichten: 6122
Lid geworden op: 05 feb 2015, 14:13

Re: voluit en intensief

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Ellen,

Intensief wil zeggen minimaal 5 hartslagen hoger dan je trainingshartslag. Als je dit niet haalt dan is voluit ook goed :)

Voluit wil zeggen: zo hard mogelijk, tegen je verzuring aan. Als het lukt op je omslagpunt, alhooewel dat voor de meesten erg lastig te halen is tijdens een training.

Met blijde groet,

Rob
Linda_Rotterdam
Berichten: 62
Lid geworden op: 13 jan 2015, 09:35

Re: voluit en intensief

Bericht door Linda_Rotterdam »

Inderdaad nog best lastig, zo'n 10 km voluit. Wat mij helpt is om daarvoor een wedstrijd in te plannen. Dan ga je wel en zie je achteraf aan je hartslag dat je je omslagpunt misschien wel haalt.
Jorden
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jan 2017, 17:52

Re: voluit en intensief

Bericht door Jorden »

Is het ook zo dat als je bij de 10 km voluit je oude pr verbetert, dat je dan je marathonhartslag voor je verdere trainingen aanpast op basis van de nieuwe pr?
Gebruikersavatar
peterde
Berichten: 74
Lid geworden op: 30 dec 2014, 13:37
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: voluit en intensief

Bericht door peterde »

in principe wel. Wel goed je rusthartslag in de gaten houden om te zien of het niet een uitzondering was.

Ik liep bijvoorbeeld een 10 km bij een klein evenement in 47 minuten en een beetje, alleen een beetje jammer dat het maar 9,4 echte km's waren.
Peter de Leng
Ik marathonloper
http://peterdeleng.wordpress.com
frans.san37943100
Berichten: 23
Lid geworden op: 28 mei 2016, 09:51

Re: voluit en intensief

Bericht door frans.san37943100 »

Whahaha, doet me denken aan die (hele flauwe en ouwe) mop van die trotse moeder: Onze Jantje heeft een nieuw wereldrecord 400m gelopen. Oh ja? Ja, hij vond een kortere weg
Plaats reactie