Complimenten

Plaats reactie
Vida
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 jan 2015, 10:40

Complimenten

Bericht door Vida »

Ik moet echt even mijn complimenten geven!
Ik ben nooit een goede hardloper geweest. Talloze keren geprobeerd, nooit volgehouden. 2 jaar geleden was Evy gruyaert de eerste die mij langer dan een paar weken aan het lopen hield. Maar ik kreeg het lopen nog steeds niet echt onder de knie.
Ok, ik liep na enige tijd de 5 km, en bij mijn eerste ladiesrun keurig in een half uur. Maar ik kwam maar niet verder dan dat. Bovendien was ik daarna gesloopt! Ik kon maar niet begrijpen wat er nou leuk aan was, en waarom mensen langere afstanden zouden willen lopen. Daarbij kwam dat als ik Evy niet in mijn oor hoorde, ik het al helemaal niet redde. 1 jaar ploeteren, met fases pissig dat ik niet verder kwam, en ook nog een keer 2 maanden uitval door slijmbeursontsteking. Met moeite de 5 km weer opgepakt en de ladiesrun gelopen in een teleurstellende 34 minuten.

En toen een burn out. 6 maanden volledig uitgeschakeld. En daarna helemaal terug bij af.
Ik zag er zeker niet naar uit om weer te gaan hardlopen, maar ik had wel de middelen in huis om daar rustig mee te beginnen. Bovendien had ik een persoonlijke training gevolgd, waarin mij overduidelijk werd verteld: stop niet pas als je je grens bereikt hebt of zelfs al voorbij bent. Stop wanneer je nog een beetje over hebt. Bij alles, bij werk, bij sport, bij privé activiteiten.
Dus hardlopen was de sport die mij voorlopig moest helpen in mijn verdere herstel.

Omdat Evy je als het ware pusht om door te lopen, leek mij dat programma even geen goed hulpmiddel. Dus begon ik gewoon met wat muziek in mijn oor, en leerde ik luisteren naar mijn lichaam.
Tijdens mijn burn-out had ik het boekje Verademing gevonden, en was daar zeer enthousiast over. Zo hoorde ik dus van sportrusten. Ik heb dus ook het boek "Ik, hardloper aangeschaft" en ik ben helemaal om! Ik loop nu weer zo'n 2 maanden, ben met stukje van 2,5 km begonnen, en haal nu al langere afstanden dan ooit eerder aan een stuk.

Voor het eerst in twee jaar heb ik echt plezier in hardlopen. Heb ik ook zin om te gaan hardlopen. En ik loop nu 3 keer per week: 1 keer kort maar snel, 1 keer gemiddelde afstand op gemiddeld tempo en 1 keer lang op langzaam tempo (vogels kijken). En daar haalde ik vrijdag moeiteloos 6,3 km mee. In april loop ik een loop van 7 km, mijn doel wat ik al vanaf het begin wilde maar wat ik gewoon niet leek te kunnen. Maar nu weet ik: dat red ik zeker! En ik denk al stiekem aan een 10 km loop.

Ik ben Evy dankbaar voor haar programma en wil dat programma zeker niet afkraken, omdat ik met dat programma een basis heb gelegd. Maar voor mij is sportrusten de vorm die bij mij past!
Bedankt!!!
Koen - Sportrusten
Berichten: 904
Lid geworden op: 20 dec 2014, 13:34

Re: Complimenten

Bericht door Koen - Sportrusten »

Graag gedaan Vida. Leuk om te lezen. Groet, Koen
Plaats reactie