Lopen voor het ontbijt

Besloten groep voor alle deelnemers aan het 100-dagen programma
MichielH
Berichten: 18
Lid geworden op: 12 dec 2016, 22:49

Lopen voor het ontbijt

Bericht door MichielH »

Koen, je vroeg om ervaringen met lopen voor het ontbijt.

Ik ben 62 en loop meestal voor het ontbijt, soms om 9u, soms pas om 12u. Het is geen enkel probleem qua energie. Wel belangrijk vind ik dat mijn lichaam op gang is gekomen, dwz. in de dag-stand staat. Dat komt vanzelf. In de regel loop ik niet eerder dan een uur na het opstaan, zonder eerst (rek)oefeningen te doen.
Steeds vaker vallen ontbijt en lunch samen. Wel loop ik af en toe juist in de middag, na de lunch, om het verschil te ervaren en om wedstrijdje later op de dag starten. 's Middags lijk ik iets harder te lopen. Ik loop nooit na avondeten.
Ik doe dit 100-dagen programma uit nieuwsgierigheid en heb nooit een hele marathon achter elkaar gelopen, wel 2x een halve, Amsterdam en Egmond. Nu in Utrecht straks 2x een halve achter elkaar. Het liefst zonder tussendoor te hoeven eten.

By the way, ik denk dat de hele energiehuishouding, waar het hier om gaat, enorm gebaat is bij het vermijden van suiker, in het bijzonder die glucosesiroop, dat bijna in alle industriele foodprodukten zit. Ik denk dan dat iedereen voor het ontbijt als een zonnetje loopt.
Plaats reactie