goedemiddag,
ik ben aan het trainen voor mijn 9e marathon, deze keer de marathon van londen eind april. Vanwege een onherstelbare blessure, waardoor ik niet meer in de gelegenheid ben mijn 'normale' traningstraject te volgen, probeer ik het deze keer volgens het 100dagen sportrusten schema. Ik vind het spannend, maar heb wel vertrouwen dat het werkt. Super leuk om een keer uit te proberen! Ik train nu 4 x per week ... en ik vraag mij af of ik de training 'vogels kijken' ook mag vervangen door op zaterdag mijn gebruikelijke fietstochtje van 1,5 uur te blijven doen. 3 trainingen door de week krijg ik erg moeilijk gecombineerd met mijn werk en op zaterdag heb ik mijn vaste fietsmoment, wat altijd als een relaxte training voelt. Is fietsen even effectief als vogels kijken, of moet ik het fietsen liever even helemaal loslaten ....? Ben benieuwd wat jullie ervan vinden. groeten, angelique
vogels kijken vervangen door fietsen
-
angeliquevo
Re: vogels kijken vervangen door fietsen
Ik moet volgens schema morgen 5 km "vogels kijken" maar ga, als het weer een beetje meezit, ff een lekker ontspannen rondje op mijn ATB doen. Volgens mij gaat het er vooral om dat je a) ontspannen in beweging blijft en b) je Hf niet te hoog laat oplopen.
Kan volgens mij dus geen kwaad. Donderdag dan weer 10 km lopen.
Fiets ze!
Kan volgens mij dus geen kwaad. Donderdag dan weer 10 km lopen.
Fiets ze!
- RunningRob - Sportrusten
Re: vogels kijken vervangen door fietsen
Hoi Angelique,
met blijde groet,
Rob
Geen probleem, prima alternatief.angeliquevo schreef:en ik vraag mij af of ik de training 'vogels kijken' ook mag vervangen door op zaterdag mijn gebruikelijke fietstochtje van 1,5 uur te blijven doen.
met blijde groet,
Rob