overbelaste knie

Besloten groep voor alle deelnemers aan het 100-dagen programma
Plaats reactie
PvdElst

overbelaste knie

Bericht door PvdElst »

Hello,
Gister de tweede training gedaan en ging helaas niet goed.
Had tijdens de eerste training al dat mijn knie stijver werd na ongeveer 6 km, nu had ik dat gevoel alweer na 2,5 km.

Even een bevriende fysio gevraagd. Hij denkt aan overbelasting die nog komt uit december.
Daar liep ik de bruggenloop na een week griep. Wellicht niet erg handig geweest. Al 2 jaar geen blessures gehad en nu bij de start van de 100 dagen krijg ik dit.

Ik ga nu elke dag koelen en ondersteunende oefeningen doen. Ik doe deze week dan geen loopjes meer. En ik doe volgende week weer een klein testje.

Volgens fysio is het max 3-6 weken, maar als ik niet snel start met voorbereiding dan heeft marathon geen zin denk ik. Dan maak ik denk ik meer kapot als nodig. :cry:
RunningRob - Sportrusten

Re: overbelaste knie

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Aj,dat klinkt niet goed, beterschap!

Heeft je fysio het nog over looptechniek gehad?
Ik heb lang geleden ook last van mijn knie gehad en dat bleek met een betere looptechniek opgelost te kunnen worden.
Belangrijkste in deze was niet op de hak landen maar op de middenvoet. Dit samen met een hoge loopfrequentie was de oplossing..

Groet,

Rob
PvdElst

Bericht door PvdElst »

Ben er inmiddels achter dat ik ook al 3 weken oorontsteking heb en wellicht dat dat ook meespeelde omdat balans door evenwichtsorgaan dan net wat anders kan zijn. Houd nu rust met de knie. Ben er achter dat het alleen is met hardlopen en dus repetatieve beweging. Ook stijf als ik lange tijd op bijvoorbeeld te lage stoel heb gezeten.

Zelf bij laatste sessie al looptechniek wat aangepast om te kijken of dat hielp, maar het gaat echt om het landen en opvangen en dat dan telkens weer.

18 januari is er weer een Rotterdam Running Crew. Ik heb dan inmiddels voldoende rust gehad en daarnaast wel wat kracht getraind zodat ik een goede test kan doen. Gaat het dan goed dan ga ik door met schema, gaat het dan niet dan stop ik en zet ik marathon voor dit jaar uit mijn hoofd.
RunningRob - Sportrusten

Sterkte!

Rob
PvdElst

Bericht door PvdElst »

18 januari in overleg met fysio niet gelopen.

Kan bijna alles met de knie behalve hardlopen. Werk nu aan de stabiliteit.

Ik heb mijn marathonticket te koop aangeboden en heb zelf een 10 km startbewijs gekocht. Hopen dat dat wel gaat.

Ik hoop op 22 feb de 9 km van de running Crew te doen. Marathon wordt dan te kort dag om de training weer op te pakken en dergelijke. Dus die marathon komt op het lijstje to do te staan. Wellicht volgend jaar nieuwe poging. Eerst de knie weer helemaal goed belastbaar krijgen.

Kan mijn schema dan gestopt worden?
RunningRob - Sportrusten

Als je een nieuw doel hebt kunnen we je schema daar op instellen. Waarschijnlijk is het nu nog te vroeg dag daarvoor maar mocht je dit weten laat het even weten.

Sterkte met je knie!

Met blijde groet,

Rob
Plaats reactie