Trail by the Sea - Machtig mooi, maar ook Machtig Afgezien!

Plaats reactie
robmw
Berichten: 28
Lid geworden op: 25 dec 2014, 12:28

Trail by the Sea - Machtig mooi, maar ook Machtig Afgezien!

Bericht door robmw »

Gisteren dan gelopen - gelukkig bij prachtig weer, want weet niet of ik met regen en slecht weer hem wel uitgelopen zou hebben. Heb het in mijn blog verwoord.
http://rob-hardlopen.webnode.nl/news/tr ... afgezien-/

M.b.t. de gebruikte voorbereiding is het jammer dat ik last heb gekregen van een blessure. Daarmee kan ik geen goede beoordeling geven over de gebruikte sportrusten methode.
Laat is voorop stellen dat ik hem uiteindelijk WEL uitgelopen heb en ook nog ruim binnen de 5 uur. Resume; HOERA - sportrusten heeft voor mij gewerkt! :D

Als ik de voet- en hamstring blessure niet had opgelopen, had ik toch zeer waarschijnlijk veel meer ontspannen en op hoger tempo kunnen lopen.

Wel stel ik vast, dat ik mogelijk wel wat Heuveltraining te kort kwam voor dit zeer zware parcours. Je kunt het met geen enkele weg-marathon vergelijken. Zelfs onder de trails in NL mogelijk 1 van de zwaarste!

Volgende keer ga ik dus toch mijn sportrusten methode v.w.b. heuveltraining qua afstand langer maken en dan 1 x per 2 wkn lopen. Andere afstanden dan wellicht wat inkorten, behalve de mar. tempo training.

Trots dus nu, al heb ik nog giga pijn aan mijn voet, daar ben ik nog minimaal 2 wkn zoet mee.
Maar ik wilde toch al 2 wkn niet meer hardlopen maar bijv. fietsen e.d. Nu moet ik dus wel :-)

Ik zou de bedenkers van de methode hierbij willen danken. Als ik vantevoren meer km'ers had moeten maken onder gelijke omstandigheden, dan had ik vermoedelijk niet eens kunnen (of durven) starten.

LEES mijn blog er maar op na!http://rob-hardlopen.webnode.nl/news/tr ... afgezien-/

Groetjes en jullie allemaal suc6 met jullie voorbereiding!

Rob
Rob1305
Berichten: 35
Lid geworden op: 23 dec 2014, 12:49

Re: Trail by the Sea - Machtig mooi, maar ook Machtig Afgezi

Bericht door Rob1305 »

Rob van harte gefeliciteerd. Knap balen van die blessures.
Als jij met het sportrusten programma zo'n zware trail kan lopen moet die Rotterdam Marathon voor ons een makkie worden :D
Nu gauw herstellen en op naar de volgende.
Nog even benieuwd of je meer of minder spierpijn ervaart (iets wat schijnbaar ook een verschil maakt), of is dat niet te zeggen door de opgelopen blessures?
robmw
Berichten: 28
Lid geworden op: 25 dec 2014, 12:28

Re: Trail by the Sea - Machtig mooi, maar ook Machtig Afgezi

Bericht door robmw »

Je zegt het goed, als ik dit kan lopen kunnen jullie een vlakke marathon zeker lopen :-)
En dan heb ik idd die m.n. voetblessure - voelt nu nog steeds alsof hij gekneusd is!

Totaal geen last van spierpijn, komt waarschijnlijk omdat ik geen hoog tempo heb kunnen lopen en zeker 2e deel niet. Ik bleef dus ruim onder mijn omslagpunt, zelfs met bergie op kwam ik nauwelijks tegen omslagpunt meer aan!
Heb de dag voorafgaande me helemaal vol gegeten met suiker en stroop e.d. ik was als het ware een wandelende suikerbom - zo noemde ik het :-).
Ook veel steeds kleine beetjes gedronken en ook veel gezoete drank dus bijv. suiker in thee en koffie - wat ik normaal niet doe.

Onderweg aangereikte banaan gegeten en mijn eigen volkoren fruit kruidkoek. Geen last gehad van 'hongerklop' o.i.d.

Dag van loop slechts 2 flinke pannekoeken gegeten met een beetje appelstroop en 1 gekookt ei en 1/2 uur voor wedstrijd een banaan. VERDER GEEN SUIKER meer gegeten, dat moet ook niet vlak voor wedstrijd!!!!

Suc6 verder,

Rob
judithmooy
Berichten: 18
Lid geworden op: 31 dec 2014, 20:46

Re: Trail by the Sea - Machtig mooi, maar ook Machtig Afgezi

Bericht door judithmooy »

JOEHOE! You did it! Rob ik ben onder de indruk hoor. Machtig mooi machtig zwaar zo'n parcours.
Na de marathon in 2012 heb ik ook 3 weken een beurse voet gehad. Dacht dat het nooit over zou gaan.
Opeens was het weg. Rust, alternatieve beweging en lekker sociaal doen met je naasten. Ook wel eens fijn voor de thuisblijvers ;)

Spoedig herstel en hoop dat de euforie het wint van de pijn!

groeten, Judith

p.s. als ik fluitend over de finish kom op de Coolsingel ga ik serieus nadenken over Trailbysea 2016!
robmw
Berichten: 28
Lid geworden op: 25 dec 2014, 12:28

Re: Trail by the Sea - Machtig mooi, maar ook Machtig Afgezi

Bericht door robmw »

Bedankt Judith,

Joehoe dat had ik idd na afloop. 4 dgn erna gaat het beter met voet. Vandaag kleine 30 km racefietsen ging prima.

Zou leuk zijn Judith, ik blijf je en jullie volgen. Na 12 april weten we het.

Vwb 2016 editie TBTS ga ik zoals gezegd wel een paar keer een wat langere heuveltraining doen. Het is dan ook geen normale, dus ook met training dan maar wat afwijken ;-)

Suc6 allen (y)
Koen - Sportrusten
Berichten: 904
Lid geworden op: 20 dec 2014, 13:34

Re: Trail by the Sea - Machtig mooi, maar ook Machtig Afgezi

Bericht door Koen - Sportrusten »

Dank voor het delen van je mooie ervaring Rob,

Wij trainen nog even door tot Rotterdam. Geniet jij lekker na.

Groet,

Koen
Plaats reactie