Training halve marathon

Plaats reactie
Lepperini
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 feb 2015, 23:19

Training halve marathon

Bericht door Lepperini »

Hallo,
Ik ben momenteel in training voor de halve marathon in Enschede op 19 april a.s.. Ik heb dit reeds 4x eerder gedaan waarvan de laatste keer in 2013. Wat me inderdaad tegenstaat zijn de lange traingingen van 1:45 uur. Ik werd vorige week gewezen op jullie site en schema's. Ik heb hier echter 2 vragen over:
1. Jullie geven 4 trainingen per week aan, waarvan 1 korte training 'zo snel mogelijk'. Wat bedoeling jullie hiermee? Mijn 10 km tijd ligt net onder de 48 minuten momenteel. De lange trainingen zou ik dan in 5:07 min/km moeten lopen. Moet ik dan de korte training sneller lopen? De 'vogels kijken' training begrijp ik wel.
2. Als ik naar 19 april kijk, dan zou ik vanaf nu in week 8 moeten instappen in jullie schema, omdat over 7 weken de dag al is. Is dit verstandig om de komende 7 weken jullie schema alsnog op te pakken (dus geen 100-dagen training) of ik ik het voor nu beter bij m'n oude schema laten en de volgende keer het schema van 100 dagen erbij pakken?

Groet,
Mark
Koen - Sportrusten
Berichten: 904
Lid geworden op: 20 dec 2014, 13:34

Re: Training halve marathon

Bericht door Koen - Sportrusten »

Dag Mark,

Mooi dat je de halve marathon van Enschede gaat lopen. Antwoorden op je vragen:

1. De korte training kan inderdaad sneller dan 5:07. Je kunt die training het makkelijkst gewoon echt hard doorlopen. Als je moe bent, of weinig puf hebt, kun je ook twee keer vogels kijken.

2. Je kunt prima nu overstappen op ons schema. Heb je ons e-book al gezien? Daarin staan ook slimme tips: http://www.sportrusten.nl/nieuwsbrief/

Tip: pak het 100 dagen programma gewoon op voor de hele marathon in Amsterdam.
Plaats reactie