Ervaring met 100 dagen schema
Ervaring met 100 dagen schema
Na twee een halve Marathon te hebben gelopen (nov 2015 en april 2016), gisteren mijn eerste hele Marathon van Nice naar Cannes gedaan. Ervaring? Goed te doen, je moet geen supertijd verwachten als je in goede conditie aan wil komen. Mooiste compliment kreeg ik van Franse vrienden die mij van de finish opwachten, “je ziet er helemaal niet moe uit en je loopt ook nog gewoon”! Wel een klein beetje pijn in mijn bovenbenen hoor, maar dat wist ik kennelijk goed te camoufleren en tijdens het hardlopen kon je het alleen zien aan het feit dat ik iets minder hard liep dan tijdens de eerste helft! Als Koen of iemand anders de details wil zien, kijk dan op https://connect.garmin.com/modern/activity/1445884004 en wellicht krijg ik nog advies was ik nog anders had kunnen doen. Zelf denk ik dat ik me toch even te veel gegeven heb rond de 26/27km met een heuveltje op 28km, daarna even moeilijk gehad. Oh ja, mijn omslagpunt is 151 en de hartslag voor de Marathon is 122 en 127bpm.
- RunningRob - Sportrusten
Re: Ervaring met 100 dagen schema
Gefeliciteerd! Mooie prestatie!
Lijkt me een mooie route, zo langs de kust?
Met blijde groeten,
Rob
Lijkt me een mooie route, zo langs de kust?
Met blijde groeten,
Rob
Re: Ervaring met 100 dagen schema
Hallo Rob,
Heel mooie route, vorig jaar de halve in relay met mijn dochter gedaan, dit keer dus de hele. Weer was fantastisch, ongeveer 8 graden bij vertrek om 8:00 en steeds zon, dus werd zo'n 20 graden midden op de dag. Volgend jaar is de 10de editie en de organisatie heeft een verrassing beloofd. Doe je me? Je kunt bij ons slapen.
Heb jij of Koen nog een advies hoe ik mijn tijd sneller kan maken? Mikte op 4h30m maar moest na 30km gas terugnemen, mijn hartslag ging te vaak boven de grens die jullie voor mij uitgerekend hadden. Vond de eerst 25km echt makkelijk, dacht toen zelfs dat ik wellicht later nog wat harder kon, want alles voelde goed. Na 30km gingen de beentjes ook wat meer protesteren. Alle advies is welkom.
Sportieve groet, Kees
Heel mooie route, vorig jaar de halve in relay met mijn dochter gedaan, dit keer dus de hele. Weer was fantastisch, ongeveer 8 graden bij vertrek om 8:00 en steeds zon, dus werd zo'n 20 graden midden op de dag. Volgend jaar is de 10de editie en de organisatie heeft een verrassing beloofd. Doe je me? Je kunt bij ons slapen.
Heb jij of Koen nog een advies hoe ik mijn tijd sneller kan maken? Mikte op 4h30m maar moest na 30km gas terugnemen, mijn hartslag ging te vaak boven de grens die jullie voor mij uitgerekend hadden. Vond de eerst 25km echt makkelijk, dacht toen zelfs dat ik wellicht later nog wat harder kon, want alles voelde goed. Na 30km gingen de beentjes ook wat meer protesteren. Alle advies is welkom.
Sportieve groet, Kees