Klaar voor marathon Trail by the Sea 21 feb a.s.

Plaats reactie
robmw
Berichten: 28
Lid geworden op: 25 dec 2014, 12:28

Klaar voor marathon Trail by the Sea 21 feb a.s.

Bericht door robmw »

A.s. zaterdag 21 feb loop ik de trail by the sea (long) waarvoor ik voor het eerst in mijn leven, ZO KORT mogelijk getraind heb :-)
Dankzij Koen en consorten moet ik zeggen, hoewel ik niet middels het boek of trainer getraind heb, maar wel op basis van de vele tips die via zijn Blog etc. gegeven zijn. Heb door mijn grote loopervaring wel hier en daar wat aanpassingen gedaan, maar basic heb ik bijv. wel Het vogeltjes kijken (iets aangepast) en lange duurloop op marathon snelheid (met negatieve split) steeds gedaan. Tussendoor, vanwege trail omstandigheden veel heuveltraining gedaan, wat ook gezien kan worden als Interval!

WAT HEEFT HET OPGELEVERD? Een (voorzichtig) positieve conclusie:
Hoe sta ik er 4 dagen voor event in mijn Taper-week voor? Uitstekend kan ik stellen, ik ben er letterlijk klaar voor.

Geen blessures e.d? Ja, dat wel, maar t.o.v. 2014 TBTS, heb ik nu geen last van mijn (springers)knieën. Kanttekening: heb wel een paar keer thuis op crosstrainer vervangende training gedaan, o.a. omdat ik heel af en toe toch mijn knieen voelde, maar ook vanwege een paar andere tijdelijke blessures te kampen kreeg.

Voorzichtig positief? JA, want ik heb nog niet gelopen, pas na afloop kan ik pas zeggen of het me heeft gebracht wat ik hoopte, maar ik ben er in feite wel van overtuigd dat het goed zit.
Ik heb nl. idd veel minder getraind dan vorig jaar, maar wel veel kwalitatief goede kilometers gemaakt. Ben je benieuwd hoe het afloopt, ik zal er hier wel ff op terug komen en anders kun je het op mijn blog wel volgen; http://rob-hardlopen.webnode.nl/nieuws/
IK GA ER VOOR, nog te vroeg om te juichen :-)
Afbeelding
Tot later,

Rob
judithmooy
Berichten: 18
Lid geworden op: 31 dec 2014, 20:46

Re: Klaar voor marathon Trail by the Sea 21 feb a.s.

Bericht door judithmooy »

Rob,

Toi,toi,toi, Fantastsich om deze trail te beleven. Ik hoop dat je kunt genieten. Doe je best en hou je ademhaling in de gaten ;)

Ben erg benieuwd naar je ervaring.

groeten, Judith
robmw
Berichten: 28
Lid geworden op: 25 dec 2014, 12:28

Re: Klaar voor marathon Trail by the Sea 21 feb a.s.

Bericht door robmw »

Bedankt Judith,

Gisteren nog mijn trail water rugzak uitgeprobeerd, het is een fijn ding. Besloten om deze toch maar te dragen omdat er op de (naar verwachting) 44km slechts 3 drinkposten zijn.
Afbeelding
Het wordt een beetje regenachtig, maar het blijft desondanks een fantastische loop idd.

Verslag volgt nog na morgen :-)

Groet,

Rob
Rob1305
Berichten: 35
Lid geworden op: 23 dec 2014, 12:49

Re: Klaar voor marathon Trail by the Sea 21 feb a.s.

Bericht door Rob1305 »

Succes en hopelijk geen pijntjes aan de knieën.
Ben benieuwd hoe het gegaan is.
robmw
Berichten: 28
Lid geworden op: 25 dec 2014, 12:28

Re: Klaar voor marathon Trail by the Sea 21 feb a.s.

Bericht door robmw »

Bedankt Rob,

Ben helemaal pijnvrij nu - zeker te weten dat ik morgen wel wat ga voelen, maar dat mag ook wel na zo'n gesjouw. Daarna 2 weken recupereren en dan gaan we er weer voor :-)
Ik ga overigens dan ca. 2 mndn op 1/2 marathon schema trainen.

Grtz,

Rob
Plaats reactie