Marathon van Amsterdam
-
Ivor Breve
Marathon van Amsterdam
Zondag de marathon van Amsterdam gelopen. Geen training van de 100 dagen gemist.
Zaterdagavond voor de marathon nog even snel mijn garmin 620 opgeladen en in mijn tas gestopt.
Hartslag schema voor de wedstrijd groot op mijn arm geschreven met pen.
Vlak voor de start ontdekte ik dat deze de hele nacht aan had gestaan. De batterij was helemaal leeg.
Na een lichte paniekaanval en wat gevloek besloten om "old school" te gaan lopen.
Op basis van mijn 10KM tijd 44 minuten moest 3:50 mogelijk zijn. Omgerekend 5:30 de kilometer.
Iedere 5km was er gelukkig een bord met de tussentijden.
Zo kon ik omde 5km met enig hoofdrekenen zien of ik niet te hard of te zacht ging.
Tot 30km ging ik superlekker. Als een zwitserse klok zat ik steeds een minuut voor op schema.
Daarna werd het zwaarder maar ik hoefde nog slecht 12km.
Het tempo ging iets omlaag naar 6:00 per km. Na de 35KM kreeg ik kramp in de kuiten en werd het steeds zwaarder.
Vanaf 38KM heb ik paar keer moeten wandelen om vervolgens weer verder te dribbelen.
Uiteindelijk 4:06 gefinished.
Erg tevreden over trainen op hartslag maar niet over mijn eindtijd. Snel een revanche
Ivor
Zaterdagavond voor de marathon nog even snel mijn garmin 620 opgeladen en in mijn tas gestopt.
Hartslag schema voor de wedstrijd groot op mijn arm geschreven met pen.
Vlak voor de start ontdekte ik dat deze de hele nacht aan had gestaan. De batterij was helemaal leeg.
Na een lichte paniekaanval en wat gevloek besloten om "old school" te gaan lopen.
Op basis van mijn 10KM tijd 44 minuten moest 3:50 mogelijk zijn. Omgerekend 5:30 de kilometer.
Iedere 5km was er gelukkig een bord met de tussentijden.
Zo kon ik omde 5km met enig hoofdrekenen zien of ik niet te hard of te zacht ging.
Tot 30km ging ik superlekker. Als een zwitserse klok zat ik steeds een minuut voor op schema.
Daarna werd het zwaarder maar ik hoefde nog slecht 12km.
Het tempo ging iets omlaag naar 6:00 per km. Na de 35KM kreeg ik kramp in de kuiten en werd het steeds zwaarder.
Vanaf 38KM heb ik paar keer moeten wandelen om vervolgens weer verder te dribbelen.
Uiteindelijk 4:06 gefinished.
Erg tevreden over trainen op hartslag maar niet over mijn eindtijd. Snel een revanche
Ivor
- RunningRob - Sportrusten
Re: Marathon van Amsterdam
Tja, al ben je nog zo goed voorbereid, soms gaat het alsnog mis....
Maar gefeliciteerd met je prestatie!
Groet,
Rob
Maar gefeliciteerd met je prestatie!
Groet,
Rob
oei, dat zou bij mij ook een paniek aanval teweeg brengen, denk je alles goed voor bereid te hebben.
toch een prachtige prestatie geleverd! van Harte!
toch een prachtige prestatie geleverd! van Harte!
-
Maarten - Sportrusten
Ha Ivor,
Oei, dat is inderdaad even paniek. Wel goed opgelost!
Ik ben benieuwd naar je revanche
...
Gr. Maarten
Oei, dat is inderdaad even paniek. Wel goed opgelost!
Ik ben benieuwd naar je revanche
Gr. Maarten