Hardloop-apps

Besloten groep voor alle deelnemers aan het 100-dagen programma
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mark Zuurhout | Sportrusten.nl
Berichten: 538
Lid geworden op: 30 dec 2014, 21:03

Hardloop-apps

Bericht door Mark Zuurhout | Sportrusten.nl »

Wie van de Sportrusters houdt zijn of haar loopjes bij met een app zoals Runkeeper of Strava? Zelf heb ik een tijdje gelopen met mijn smartphone in de hand terwijl Strava mijn route en snelheid opnam. Al gauw schafte ik een horloge met GPS aan, eenmaal thuis exporteerde ik de trainingssessie naar Runkeeper en Strava. Handig voor het inzicht in je vorderingen en leuk om te zien hoe het je (hardloop)vrienden vergaat.

Wat zijn jullie favoriete hardloop-apps?

Momenteel ben ik bezig met de voorbereiding op Marathon Rotterdam (mijn eerste). Benieuwd hoe, wanneer en waar ik mijn rondjes loop? Je kan mij volgen op Runkeeper en Strava:

http://runkeeper.com/user/markzuurhout
https://strava.com/athletes/2037831
martijnverzaal
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 feb 2015, 13:19

Re: Hardloop-apps

Bericht door martijnverzaal »

Ik gebruik ook strava. Er is een sportrusten groep/club op strava.
mariekevannimwegen
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 feb 2015, 22:50

Re: Hardloop-apps

Bericht door mariekevannimwegen »

ik neem mijn smartphone mee in de rugzak. gebruik strava, runkeeper en sporttracks.
Gebruikersavatar
RunningRob - Sportrusten
Berichten: 6122
Lid geworden op: 05 feb 2015, 14:13

Re: Hardloop-apps

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Ik gebruik looptijden.nl. Geheel nederlands en er zit een hardloopspel in, af en toe wel leuk als extra motivatie. Ik had hem in eerste instantie genomen omdat Runkeeper niet goed registreerde. Ik liep dan 33 km/u en even verder weer 5km/u. Looptijden lijkt het beter te doen. Ik gebruik hem eigenlijk alleen om te loggen. Dus ik doe hem om mijn arm en sla er dan geen acht op totdat ik klaar ben. Ik heb nog een Polar voor de hartslag en de snelheid, dit is echter nog een oudje die geen GPS aan boord heeft.
Gebruikersavatar
Mark Zuurhout | Sportrusten.nl
Berichten: 538
Lid geworden op: 30 dec 2014, 21:03

Re: Hardloop-apps

Bericht door Mark Zuurhout | Sportrusten.nl »

Ik gebruik ook strava. Er is een sportrusten groep/club op strava.
Ha, die is nieuw voor mij. Ik heb me aangesloten.
Ontspannen groet,
Mark

~ Word fit met een glimlach ~
Bogie
Berichten: 18
Lid geworden op: 29 dec 2014, 09:55

Re: Hardloop-apps

Bericht door Bogie »

Ik ook Strava. Zie discussies in de Sportrusten voor binnenkort een keer gezamelijk rondje Kralingse Plas. Goed voor de mentale weerbaarheid ;) . Wie gaat mee?
marcsaanen
Berichten: 18
Lid geworden op: 02 apr 2015, 22:13

Re: Hardloop-apps

Bericht door marcsaanen »

Ik gebruikte runkeeper maar aangezien die mijn iphone toch redelijk snel leegslurpt wil ik eigenlijk een polar gaan aanschaffen. Wat mij niet duidelijk is is of je de gegevens van polar kunt exporteren naar runkeeper. Op zicht vind ik dat namelijk wel een mooi programma. Vooral omdat we het met een aantal vrienden gebruiken. Leuk om dingen te delen ;-) Wie weet of het mogelijk is ?
groetjes
marc
Gebruikersavatar
RunningRob - Sportrusten
Berichten: 6122
Lid geworden op: 05 feb 2015, 14:13

Re: Hardloop-apps

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hallo Marc,

Ja dat is mogelijk. Afhankelijk van het type Polar dat je koopt laad je de data van de Polar naar "Polar Flow" of "Polarpersonal trainer". Vandaar kun je je training exporteren naar een file die je dan weer importeert in Runkeeper.

Succes,

Rob
Plaats reactie