Uitgeschakeld

Plaats reactie
John Nijburg

Uitgeschakeld

Bericht door John Nijburg »

Begin Juli ben ik begonnen met het programma en ik wist dat het zwaar zou worden omdat mijn marathon hartslag bijna 30 slagen hoger lag dan mijn gemiddelde hartslag tijdens mijn vaste duurlopen. Maar de afstanden waren korter dus te overzien.

Al snel werd duidelijk dat ik heel, heel hard moest lopen om deze gewenste hartslag te halen. Ik on ook echt niet sneller en ook zeker niet meer kilometers dan beschreven. Tijdens mijn eerste 10 km voluit ging het na 6 kilometer niet meer goed en was de brandstof vrijwel helemaal op. De volgende ochtend werd ik wakker met een pijnlijke hiel. Ik kon de trap nog wel af maar kwam weer met moeite omhoog. Ontstoken achillespees.

Nu ruim zes weken is het nog niet klaar en ik kan nog maar slechts een paar kilometer rennen. Heel erg jammer want een oa de 4Mijl van Groningen en de Berenloop kan ik aan mij voorbij laten gaan. Juiste deze twee waar ik zo naar uit heb gekeken. Ook jammer is mijn sportieve uitlaatklep van drie keer per week 10 a 15 kilometer vanwege een stressvolle baan.

Ik moet echt veel inleveren en staat niet in verhouding met de beoogde 10 minuten tijdswinst voor een halve marathon. Voor mij stopt het trainen voorgoed en ga ik na mijn herstel de rest van mijn leuk recreatief rennen zonder een kwantitatieve doelstelling.

het glas blijft nog steeds halfvol doordat ik door deze schema uiteindelijk geleerd heb waar mijn fysieke grenzen liggen en deze niet meer moet gaan uitdagen. Hardlopen ging altijd prima.

Allemaal een sportieve groet.
AnjaHoog

Re: Uitgeschakeld

Bericht door AnjaHoog »

Hallo John,

Balen voor je dat e.e.a. zo gelopen is.

Toch vind ik het raar dat jouw ervaringen zijn dat je enorm moest sprinten en werken om de hartslagen van het sportrusten schema te kunnen volgen.

Ik ben ook in juli begonnen en na wat ups en downs ervaar ik toch alle hartslagen van vogels t/m intensief als recreatief.

Als ik jou was zou ik de deskundigen nog eens een rondje over de berekeningen laten gaan, ik vermoed dat de hartslagen te hoog zijn vastgesteld.

Heb je een inspanningstest overwogen? Die heb ik nl. wel gedaan voordat ik begon, zodat ik zeker wist dat ik goed zat met alle hartslagen ed.

Wat je ook besluit, ik wens je nog veel hardloopplezier.

Gr. Anja
RunningRob - Sportrusten

Re: Uitgeschakeld

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hallo John,

Spijtig te lezen dat het zo gelopen is.

Mocht je nog van gedachten veranderen en het nog een keer willen proberen, laat het even weten dan kunnen we eventueel een alternatief plan maken.

Groet,

Rob
Plaats reactie