Nazomermarathon

Plaats reactie
AnjaHoog

Nazomermarathon

Bericht door AnjaHoog »

Goedemorgen,

Heel leuk en lekker voor iedereen dat hittegolfweer maar mijn hartslagen schieten bij voorbaat al met 10 stuks per training omhoog he.

Ik probeer zo nu en dan om half 6 in de ochtend te lopen maar dat lukt metniet iedere keer.

Enfin, ik berust erin en zal vanavond om een uur 8 (als het slechts 25 graden is :shock: ) een rondje intensief proberen.

Aan de andere kant is het misschien juist wel goed voor je lijf om een beetje te wennen aan warmere temperaturen?

Ik heb wel speciaal de halve van Amsterdam gekozen op 16 oktober met de verwachting dat het zeker onder de 20 graden zou zijn!

Wat zijn jullie ervaringen met hartslagen en lopen met warm weer ( ik trek de laatste paar kilometers echt niet!).
Tips?

Alvast bedankt!

Gr. Anja
RunningRob - Sportrusten

Re: Nazomermarathon

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Anja,

Als je al bij voorbaat weet dat je hartslag omhoog schiet dan heb ik er geen moeite mee dat je iets hoger in de hartslag traint. Ik herken het wel, ik loop ook liever bij 10 dan bij 25 graden :)

Wat erg goed helpt is iets kouds in je nek. Tijdens een wedstrijd worden er vaak sponzen uitgedeeld, leg deze even in je nek of knijp hem uit in je nek. Tijdens een training kun je misschien een klein bidonnetje en een sponsje meenemen om deze in je nek te leggen als het je teveel wordt.

Zie ook:
http://www.prorun.nl/training/32216/voo ... hardlopen/

Met blijde groet,

Rob
AnjaHoog

Re: Nazomermarathon

Bericht door AnjaHoog »

Dank, ik ga ermee aan de slag! 8-)
Plaats reactie