Stijve en verkrampende hamstrings

Plaats reactie
Sander_1974

Stijve en verkrampende hamstrings

Bericht door Sander_1974 »

Hallo,

Heb afgelopen vrijdag de snelle 7km afgebroken ivm steken/trekken van mijn hamstrings, na 1,5 km warmlopen en daarna proberen de hartslag te bereiken. Ik had donderdag bij opstaan hele stijve hamstrings en last bilspier, had woensdagavond mijn 12 km gem.. Marathonhartslag gelopen, toen geen last. Last trok in de loop van de dag weg, vrijdagochtend voor lopen al gevoelig.
Gisteren mijn 13 km ook niet helemaal gelopen, 11 km gelopen met 2 keer stoppen om mijn hamstrings te rekken.

Ik ben niet van plan de voluit van aanstaande woensdag te lopen om mijn hamstrings niet over te belasten, welke trainingen/afstanden kan ik wel doen en eventueel specifieke oefeningen om dit niet tot een echte blessure te laten worden 35 dagen voor de marathon van Eindhoven?

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Groet,
Sander
RunningRob - Sportrusten

Re: Stijve en verkrampende hamstrings

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Sander,

Als je last hebt van je hamstrings terwijl je niet aan het hardlopen bent dan kun je beter de training overslaan.
Als je er last van krijgt tijdens het lopen probeer dan zo te trainen dat je er geen last van hebt of stop voordat je last krijgt.

Op deze pagina meer info, hier staat ook een oefening die je kunt doen:
https://www.sportzorg.nl/sportblessures ... collapse98

Bij twijfel of geen verbetering kun je beter even een arts of fysio bezoeken.

Sterkte!

Rob
Plaats reactie