Wat is slim/verstandig om te doen? Ik ben vanaf het begin geblesseerd geweest (achilles) en ben nu nog herstellende van een keelontsteking (3 weken). Heb in het begin gewoon het schema gevolgd, ging oke, ondanks de blessure. In vakantie voor de zekerheid toch maar rust genomen en vervolgens ziek geworden. Heb hierdoor nog geen 10 km kunnen lopen.
Mijn vraag is nu wat ik moet doen met mijn schema. Zo laten en gewoon weer inhaken of aanpassen? En is het dan nog haalbaar? Ik hoop echt a.s. maandag weer te kunnen starten.
Ik train voor halve marathon Amsterdam.
veel weken geblesseerd en ziek
- RunningRob - Sportrusten
Re: veel weken geblesseerd en ziek
Hoi Frederike,
Het antwoord hangt een beetje van je voorgeschiedenis af. Normaal gesproken is het advies bij langere ziekte of blessure het schema weer op te pakken met vogels kijken om te kijken hoe het gaat. Als het goed gaat kun je oppakken waar je gestopt bent. En voel zelf aan tegen die tijd of je klaar bent voor het evenement of dat je misschien toch je doel wat later moet laten plaatsvinden.
Als je voordat je aan het 100 dagen schema al redelijk wat loopervaring had, bijvoorbeeld al een keer een halve gelopen of meerdere keren een 10km dan kun je proberen het schema op te pakken waar het nu staat. Eventueel met een keer extra vogels kijken in plaats van intensief.
Houd in alle gevallen goed je rusthartslag in de gaten, dat is een goede indicatie dat je goed bezig bent of toch te snel gaat, sla in dat geval de training over.
https://www.sportrusten.nl/kennisbank/h ... -training/
Succes!
Met blijde groet,
Rob
Het antwoord hangt een beetje van je voorgeschiedenis af. Normaal gesproken is het advies bij langere ziekte of blessure het schema weer op te pakken met vogels kijken om te kijken hoe het gaat. Als het goed gaat kun je oppakken waar je gestopt bent. En voel zelf aan tegen die tijd of je klaar bent voor het evenement of dat je misschien toch je doel wat later moet laten plaatsvinden.
Als je voordat je aan het 100 dagen schema al redelijk wat loopervaring had, bijvoorbeeld al een keer een halve gelopen of meerdere keren een 10km dan kun je proberen het schema op te pakken waar het nu staat. Eventueel met een keer extra vogels kijken in plaats van intensief.
Houd in alle gevallen goed je rusthartslag in de gaten, dat is een goede indicatie dat je goed bezig bent of toch te snel gaat, sla in dat geval de training over.
https://www.sportrusten.nl/kennisbank/h ... -training/
Succes!
Met blijde groet,
Rob