Krachttraining

Plaats reactie
rogier.mink63022900

Krachttraining

Bericht door rogier.mink63022900 »

Wat is jullie advies m.b.t. krachttraining (bijv BodyPump en Grit Strength in combinatie met het programma ? Vooral dan de training voor de benen, zoals squats en lunges.

Ik ben een redelijk ervaren hardloper en zo'n 10 halve marathons gelopen.
RunningRob - Sportrusten

Re: Krachttraining

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Rogier,

Krachttraining is nooit verkeerd. Als je dit (ook) doet voor je plezier dan kun je dit gerust blijven doen. Als je gericht krachttraining wilt doen ten behoeve van het hardlopen, dan is core stablity de meest nuttige:
http://www.sportzorg.nl/oefeningen/core ... tabiliteit

Wel een paar opmerkingen:
- Pak wel je rustdagen, dus als je (een pittige) krachtraining doet, doe dit dan op een dag dat je ook loopt, zodat een rustdag ook echt een rustdag is. Dit geldt met name voor het halve en hele marathonprogramma, omdat deze 4 trainingen per week inhouden.
- Een ander mogelijkheid is dat je je Bodypump of Grit strength doet in plaats van vogels kijken.

Met blijde groet,

Rob
rogier.mink63022900

Hi Rob,

Nog een vraagje. Ik merk dat ik pas na verloop van de training op mn hartslag kom. Het prettigst werkt voor mij om een gelijdelijk op te laten lopen. Maar is dit ook het beste qua training ?
Mijn omslagpunt is 187 /10km 46. Ik train voor de halve en bij de 10km zou ik volgens het schema op 178 moeten trainen. Bijgevoegd mijn training van vandaag https://flow.polar.com/training/analysis/733184199

Mvg Rogier
RunningRob - Sportrusten

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Rogier,

Dit ziet er prima uit.

Één opmerking: Ik weet niet of je dit doet, maar ik vraag het toch even omdat je je tempo ook heel rustig op laat lopen: je mag wel warm lopen voordat je de uitendelijke training start. Dan kun je sneller op tempo lopen, je hartslag komt er dan vanzelf achter aan.

met blijde groet,

Rob
rogier.mink63022900

Hi Rob,

Dank voor je response. Ik loop momenteel nog niet warm voor de training, goede tip. pak ik mee.

thanks
Plaats reactie