Slijm opbouw tijdens intensief sporten?

Plaats reactie
Inge P.
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 mei 2016, 21:43

Slijm opbouw tijdens intensief sporten?

Bericht door Inge P. »

Hoi allemaal,

Ik ben mij er de laatste tijd bewust van dat ik tijdens het intensieve sporten last krijg van een vollere/loop neus. Dit bemoeilijkt het ademhalen. Zelfs na snuiten of mijn neus ophalen, keert dit probleem weer terug zo lang ik intensief aan het sporten ben.
Weet iemand hier iets tegen?

Groetjes,
Inge
Gebruikersavatar
RunningRob - Sportrusten
Berichten: 6122
Lid geworden op: 05 feb 2015, 14:13

Re: Slijm opbouw tijdens intensief sporten?

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Inge,

Af en toe een volle neus hebben meerdere lopers, inclusief mijzelf. Echter dit komt en gaat...

Er zijn verschillende oorzaken mogelijk zoals verkoudheid of lichte vorm van hooikoorts.
Heb je het alleen tijdens het sporten of als je naar buiten gaat? En hoe is je rusthartslag?
En heb je er last van als je door je mond ademt?

Met blijde groet,

Rob
Inge P.
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 mei 2016, 21:43

Re: Slijm opbouw tijdens intensief sporten?

Bericht door Inge P. »

Hallo Rob,

Ik heb het voornamelijk als ik sport, maar ik krijg ook wel een loopneus als ik bijvoorbeeld buiten heb gefietst en dan weer naar binnen stap. De loopneus die ik dan krijg, is echter heel anders dan het volle gevoel wanneer ik intensief sport.
Die volle neus blijft als ik door mijn mond adem. Iets wat ik bijna automatisch doe bij inspanning, omdat het dan voelt dat ik niet genoeg lucht binnen heb en dus extra inadem via mijn mond.

Groetjes Inge
Gebruikersavatar
RunningRob - Sportrusten
Berichten: 6122
Lid geworden op: 05 feb 2015, 14:13

Re: Slijm opbouw tijdens intensief sporten?

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Inge,

Lijkt op een lichte vorm van hooikoorts, maar ik kan dat vanaf hier natuurlijk moeilijk beoordelen. Als je er last van hebt zou je misschien een arts kunnen consulteren.

Met blijde groet,

Rob
Plaats reactie