"Zware benen"
-
sylviawillems
"Zware benen"
Hallo,
Ik zit op dag 86 in voorbereiding op mijn 1ste halve marathon.
Nu heb ik de de laatste ander halve week ontzettende last van zware, moeie boven benen.
Ik heb er eigenlijke vanaf de eerste honderd meter al last van en duurt ongeveer 3-4 km.
Op dat moment ben ik eigenlijk niet vooruit te branden en het lopen kost me heel veel moeite .
Komt het iemand bekent voor ? Weet iemand wat de oorzaak is?
Hartelijke groet Sylvia
Ik zit op dag 86 in voorbereiding op mijn 1ste halve marathon.
Nu heb ik de de laatste ander halve week ontzettende last van zware, moeie boven benen.
Ik heb er eigenlijke vanaf de eerste honderd meter al last van en duurt ongeveer 3-4 km.
Op dat moment ben ik eigenlijk niet vooruit te branden en het lopen kost me heel veel moeite .
Komt het iemand bekent voor ? Weet iemand wat de oorzaak is?
Hartelijke groet Sylvia
- RunningRob - Sportrusten
Re: "Zware benen"
Hallo Sylvia,
De eerste vraag is: wat doet je rusthartslag? Is deze hoger dan normaal, sla dan een training over.
|s je rusthartslag normaal: begin de training door rustig warm te lopen om de doorbloeding goed om gang te brengen. Doe dan wat rekoefeningen en begin dan aan de afstand uit het schema.
Hier ook nog wat tips:
http://www.prorun.nl/training/trainingt ... ide-benen/
Succes!
Rob
De eerste vraag is: wat doet je rusthartslag? Is deze hoger dan normaal, sla dan een training over.
|s je rusthartslag normaal: begin de training door rustig warm te lopen om de doorbloeding goed om gang te brengen. Doe dan wat rekoefeningen en begin dan aan de afstand uit het schema.
Hier ook nog wat tips:
http://www.prorun.nl/training/trainingt ... ide-benen/
Succes!
Rob
-
sylviawillems
Re: "Zware benen"
Dank je wel Rob voor je reactie.
Rusthartslag is normaal. Dus ik ga nu beginnen met een warming up iets wat ik idd nooit doe
, en ik denk dat ik ook wel te weinig drink.
Hartelijke groet,
Sylvia Willems
Rusthartslag is normaal. Dus ik ga nu beginnen met een warming up iets wat ik idd nooit doe
Hartelijke groet,
Sylvia Willems