Halve van de Haar na 100 dagen sportrusten

Besloten groep voor alle deelnemers aan het 100-dagen programma
Plaats reactie
Marn

Halve van de Haar na 100 dagen sportrusten

Bericht door Marn »

Tja.......ik twijfel omdat ik het echt ENORM zwaar vond na 15 km.
Ik ben op 20 december jl. enorm enthousiast begonnen aan mijn schema. Ik zag ook echt progressie. Helaas ben ik op 27 januari ziek geworden en heb ik drie weken niet getraind. Dat heeft erin gehakt. Maar ik ben doorgegaan omdat ik graag afmaak waar ik aan begin. Ik ben dus niet helemaal optimaal de wedstrijd in gegaan. Het letten op je ademhaling heeft mij heel veel gebracht de laatste maanden en heeft mij gisteren ook zeer zeker geholpen. Het moeilijkste vind ik dat je teveel gaat nadenken in de rustweek (wat is nou 12 minuten rennen??) waardoor de balans zoekraakt. Omdat we graag en teveel denken gooit dat wel wat roet in het eten heb ik het idee. Nogmaals, de boeken heb ik graag gelezen. Bijeenkomst bijgewoond. Schema gevolgd. Helemaal top maar of het nu echt voor mij het allerbeste is............Tja, ik twijfel..........
korz

Re: Halve van de Haar na 100 dagen sportrusten

Bericht door korz »

Mooi om ook een ander geluid te horen. Bij mij werkte het schema voor de halve marathon erg goed. Nu ga ik volle moed aan de slag voor de hele marathon. Ik ben erg benieuwd. Maar ik vertrouw wel op het op hartslag lopen van een wedstrijd...

Je hebt het over de rustweek: maar dat is toch in ieder (halve) marathon schema het geval? Het zogenaamde taperen

http://www.runinfo.nl/taperen.htm
Lopen met je hart: heerlijk!
Jees2009

Re: Halve van de Haar na 100 dagen sportrusten

Bericht door Jees2009 »

Ook heb mijn eerste Halve gelopen met het 100 dagen sportrusten.
Gesmokkeld dat wel: 2x 16,1km gelopen ipv 10 (Midwintermarathon te Apeldoorn & SocialRun in Vierhouten), na 3 weken minder kunnen trainen vanwege pijnlijke knie. Maar daarna training lekker opgepakt.
Was even wennen maar ging prima.
Op 2de paasdag met spanning naar de start waar de zon scheen en er geen regen was. Nog even met Koen en neef Maarten en neef 3 gesproken. En heerlijk met een haas (2:15) gestart, dat betekende de eerste kilometers fors met de handrem erop gelopen. Maar daar was ik achteraf heel blij mee.
Na het eerste rondje voelde ik mij goed en fit. Toen kwamen 2 zware kilometers met fors wind tegen. Samen met de groep dat goed gelopen. En vanaf kilometer 17 werd het zwaar en ging het meer op karakter. Het stuk door het park leek een stuk langer dan de week ervoor geoefend. Maar wat was ik blij en trots toen ik de finish zag! Heerlijk gelopen! Een vervolg hangt af of er in mijn woonplaats (of zeer dichtbij) een trainer sportrusten wil gaan volgen.
Plaats reactie