Blanco starter vanaf 0-punt

Plaats reactie
Lou
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 mar 2016, 20:34

Blanco starter vanaf 0-punt

Bericht door Lou »

Ik wil binnenkort starten (volgende week). Ik wil deze week op de loopband mijn omslagpunt gaan bepalen en vanaf april gaan starten. Thans doe ik 2x per week aan Bodypump op de woensdagavond en zondagochtend. Dit wil ik blijven doen.
Mijn looptrainingen wil ik dan die dagen combineren met de bodypump en als extra loopdag de vrijdag aanhouden. De zondag en de woensdag is dan een combinatie dag, de vrijdag alleen een running dag en de ma., di,, do. en vr. zijn dan de rustdagen.
Is dit een zinvol plan? Anders zou ik 2 dagen achter elkaar sporten zonder tussen door een rustdag. Dit is ook geen probleem voor mij, maar ik weet niet of dit het herstel zou tegenwerken.

Voor het opstart schema kan ik geen gebruik maken van de 100 dagen invul agenda omdat de eerst mogelijke keuze een 10km loop zou zijn en ik ga beginnen met het schema van 12 naar 36 minuten. Dan maar geen gebruik maken van de mogelijkheid e.e.a. via het programma vast te leggen tot het moment dat ik zover ben daadwerkelijk voornemens te zijn een 10km te lopen?

In het bewuste programma staan de activiteiten op vaste dagen in de agenda volgens de informatie filmpjes. Als ik dit zou gaan gebruiken, kan ik dan de activiteiten veranderen naar de dagen die mij uitkomen? Of blijf ik dan rode dagen zien in het vaste schema omdat ik die dag niet gelopen heb maar de dag ervoor, of erna wel?

Al vast bedankt voor de informatie
Gebruikersavatar
RunningRob - Sportrusten
Berichten: 6122
Lid geworden op: 05 feb 2015, 14:13

Re: Blanco starter vanaf 0-punt

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Lou schreef:Ik wil binnenkort starten (volgende week). Ik wil deze week op de loopband mijn omslagpunt gaan bepalen en vanaf april gaan starten. Thans doe ik 2x per week aan Bodypump op de woensdagavond en zondagochtend. Dit wil ik blijven doen.
Mijn looptrainingen wil ik dan die dagen combineren met de bodypump en als extra loopdag de vrijdag aanhouden. De zondag en de woensdag is dan een combinatie dag, de vrijdag alleen een running dag en de ma., di,, do. en vr. zijn dan de rustdagen.
Is dit een zinvol plan?
Prima plan!
Lou schreef: Voor het opstart schema kan ik geen gebruik maken van de 100 dagen invul agenda omdat de eerst mogelijke keuze een 10km loop zou zijn en ik ga beginnen met het schema van 12 naar 36 minuten. Dan maar geen gebruik maken van de mogelijkheid e.e.a. via het programma vast te leggen tot het moment dat ik zover ben daadwerkelijk voornemens te zijn een 10km te lopen?
Het online programma kent ook een beginners schema, dus je kunt dit gewoon gebruiken.
Er zijn 4 schema's: beginners, 10km, halve marathon en hele marathon.
Lou schreef: In het bewuste programma staan de activiteiten op vaste dagen in de agenda volgens de informatie filmpjes. Als ik dit zou gaan gebruiken, kan ik dan de activiteiten veranderen naar de dagen die mij uitkomen? Of blijf ik dan rode dagen zien in het vaste schema omdat ik die dag niet gelopen heb maar de dag ervoor, of erna wel?
Het schema kent vaste dagen, deze zijn nog niet aanpasbaar. Er wordt aan gewerkt om deze vrij instelbaar te maken, maar dit is nog in testfase.
Op dit moment kun je wel de datum aanpassen van het trainingsresultaat: als je bijvoorbeeld de training van dinsdag op woensdag hebt gelopen, klik je op deze training en dan verander je de datum naar de datum van de werkelijke training. Als je later de lijst op vraagt via "Mijn trainingen" staat de juiste datum erbij.
Succes!
Mocht er nog iets niet duidelijk zijn dan hoor ik het graag :)
Met blijde groet,
Rob
Lou
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 mar 2016, 20:34

Re: Blanco starter vanaf 0-punt

Bericht door Lou »

Rob, bedankt voor je reactie. Daarmee kan ik een planning gaan maken. :D
Gaat me lukken.

Nog een vraagje. Heb ik het goed begrepen dat bij de loopschema's geen sprake is van een warming-up (normaal schema ongeveer 5 minuten wandelen als start) maar gewoon na de ademhalingsoefeningen starten met te joggen in D2? Ook geen traditionele cooling-down van 5 minuten uitwandelen?
Plaats reactie