Hallo allemaal,
Ik heb me met ingeschreven op de website en las ik dat ik mijn omslagpunt moet invullen.
Ik heb deze 16 weken geleden laten testen op een loopband en hier kwam 176 uit.
Nu heb ik de afgelopen 15 weken het het beginners schema gevolgd en mijn conditie is aardig verbeterd.
Ik wil daarom dan ook opnieuw de veldtest doen.
Nu woon ik in de tropen en het is hier warm (gevoelstemperatuur 30-39 graden).
Ik heb me ingeschreven voor de Marathon van New York, waar de temperatuur beduidend lager is (5-15 graden).
Is het aan te raden om de veldtest op de loopband in een airconditioning room te doen aangezien deze temperatuur dichter in buurt komt van mijn marathon omgeving, of is het beter om om de veldtest buiten te doen, aangezien dit mijn trainingstemperatuur wordt.
Ik wil graag alle trainingen buiten lopen.
Alvast bedankt voor de moeite en ik kijk uit naar de reply.
Mvg,
Ashwin
Veldtest & Omslagpunt - Trainingstemperatuur vs Marathontemp
- RunningRob - Sportrusten
Re: Veldtest & Omslagpunt - Trainingstemperatuur vs Marathon
Hallo Ashwin,
De bedoeling is dat je op marathonhartslag traint, dus als je de omstandigheden van New York in acht neemt en de test in koele omstandigheden op de loopband doet, zal je redelijk goed je marathonhartslag kunnen bepalen.
Echter door de warme omstandigheden zal je hartslag hoger zijn, en als je dan buiten gaat lopen op je marathonhartslag zal je deze bij een langzamere snelheid halen en eigenlijk te langzaam lopen.
Dus mijn advies is om de veldtest toch buiten te doen en het omslagpunt dat hier uitkomt in te vullen in het schema.
Doe de test tegen de tijd dat je naar New York gaat nog een keer bij de juiste temperatuur, en bepaal aan de hand van deze test de hartslag die je moet gaan lopen tijdens de marathon.
Met blijde groet,
Rob
De bedoeling is dat je op marathonhartslag traint, dus als je de omstandigheden van New York in acht neemt en de test in koele omstandigheden op de loopband doet, zal je redelijk goed je marathonhartslag kunnen bepalen.
Echter door de warme omstandigheden zal je hartslag hoger zijn, en als je dan buiten gaat lopen op je marathonhartslag zal je deze bij een langzamere snelheid halen en eigenlijk te langzaam lopen.
Dus mijn advies is om de veldtest toch buiten te doen en het omslagpunt dat hier uitkomt in te vullen in het schema.
Doe de test tegen de tijd dat je naar New York gaat nog een keer bij de juiste temperatuur, en bepaal aan de hand van deze test de hartslag die je moet gaan lopen tijdens de marathon.
Met blijde groet,
Rob