Nog geen kilo kwijt na 29 dagen... :-(

Stel hier al je vragen.
Plaats reactie
Wendy Nieuwland_61
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 mei 2023, 15:50

Nog geen kilo kwijt na 29 dagen... :-(

Bericht door Wendy Nieuwland_61 »

Haihai,

Braaf volg ik het programma. Nuchter sporten deed ik al. Een rustige ademhaling had ik me al jaren geleden aangeleerd (ook al doe ik braaf de 10 minuten voor het slapen opnieuw).

En ondanks dat ik hiermee aanzienlijk minder binnen moet krijgen (geen tussendoortjes, geen chips met een biertje op de bank in het weekend), staat de teller nog maar op een kleine kilo kwijt... Grmbl.

De Grote Vraag is dan ook: hoe kan dit nou??

Een paar wellicht relevante gegevens hier omheen:
  • overgang speelt wellicht ook een rol (vermoed dat ik daar vol in zit, lang verhaal waarom ik dat niet 100% zeker kan weten, maar ga daar wel helemaal van uit)
      afgelopen week was ik snot-en snotverkouden, waardoor ik veel minder heb kunnen sporten dan normaal (normaal loop ik ca 3x hard en zwem ik minimaal 1x per week, nu met moeite een kort rondje eruit geperst nog
        de dag voor de laatste meting voor het eerst sinds het begin serieus gesmokkeld met een borrel met hapjes in de middag voor de verjaardag van manlief
      Herkenbaar? Verklaringen? Fijn als jullie je licht hier op willen laten schijnen. Ook voor de motivatie, want ik geloof echt wel dat het beperken van de eetmomenten tot 3 x een uur een handige zet is.

      Groet!
      Wendy
      Frits Willems
      Berichten: 1
      Lid geworden op: 06 mei 2023, 17:22

      Re: Nog geen kilo kwijt na 29 dagen... :-(

      Bericht door Frits Willems »

      Hoi,
      Ik ben heel benieuwd naar de reactie. Ik heb precies hetzelfde.
      Groet,
      Frits
      Koen - Sportrusten
      Berichten: 904
      Lid geworden op: 20 dec 2014, 13:34

      Re: Nog geen kilo kwijt na 29 dagen... :-(

      Bericht door Koen - Sportrusten »

      Ha Wendy,

      Nuchter sporten en de ademhalingsoefeningen: goed om te lezen dat je dat al doet en dat je er een gewoonte van gemaakt hebt. De overgang speelt zeker mee, maar vermoedelijk speelt het vasthouden van vocht ook een grote rol. Minder sporten en een dagje smokkelen omdat je man jarig was, kan ervoor zorgen dat je wat extra vocht vasthoudt. Het goede nieuws: de voordelen van minder vaak eten heb je gewoon. Het nadeel: je ziet je het nog niet terug op de weegschaal. Vocht vasthouden en koolhydraten gaan hand in hand. Als je wilt weten of het inderdaad in vocht zit, is de tip om twee dagen minder koolhydraten te eten en dan te zien of je wel lichter bent.

      Merk je wel iets aan je broeken of je buikomvang?

      Gelijkmoedig voorwaarts.

      Koen
      Wendy Nieuwland_61
      Berichten: 3
      Lid geworden op: 07 mei 2023, 15:50

      Re: Nog geen kilo kwijt na 29 dagen... :-(

      Bericht door Wendy Nieuwland_61 »

      Hai Koen,

      Helaas, ook aan de buikomvang, broeken etc merk ik zo goed als niets. Minder koolhydraten eten doe ik af en toe wel, maar niet structureel genoeg om daar iets uit af te kunnen leiden.

      Maar die 3 kilo minder, daar moet ik voorlopig nog maar van dromen :-( De 30 dagen waren het voor mij duidelijk niet (om nog maar te zwijgen van de lonkende '5 kilo kwijt' die nog in dit forum kopt... ;-) )

      Het lijkt me toch dat als ik structureel van de tussendoortjes af blijf, in elk geval doordeweeks, dat dat op enig moment zijn vruchten af moet werpen... ?

      Groet, Wendy
      Plaats reactie