Eerste marathon

Plaats reactie
Linda_Rotterdam
Berichten: 62
Lid geworden op: 13 jan 2015, 09:35

Eerste marathon

Bericht door Linda_Rotterdam »

Ik lees eigenlijk alleen maar over lopers die al eerder een marathon hebben gedaan. Is dat essentiele ervaring (in afstand, voeding, mentaal), of zou je ook je eerste marathon prima met het schema van sportrusten kunnen lopen?

Ik heb alleen ervaring met 10, 15 en 21 km en kwart triathlons. Ik heb nooit een marathon willen lopen, omdat het gebruikelijke trainingsschema echt niets voor mij is. Nu begint het toch te kriebelen :oops:
Gebruikersavatar
peterde
Berichten: 74
Lid geworden op: 30 dec 2014, 13:37
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Eerste marathon

Bericht door peterde »

Hoi Linda,

Nee hoor kan ook prima voor een eerste marathon.

Wel moet je geen (overdreven) overgewicht hebben en de 10 km onder de 1:05 kunnen afleggen om het een beetje verantwoordelijk te kunnen doen. Maar gezien de andere activiteiten, die je al verricht, denk ik niet dat dit een probleem voor je is.

Wel een waarschuwing: Het lopen van marathons kan verslavend zijn hoor :shock:
Peter de Leng
Ik marathonloper
http://peterdeleng.wordpress.com
Rikkiez
Berichten: 10
Lid geworden op: 12 jan 2015, 21:00

Re: Eerste marathon

Bericht door Rikkiez »

Hoi Linda,

Hier iemand die geen marathon ervaring heeft en die van Rotterdam gaat lopen met sportrusten.. Heb soortgelijke loopervaringen en wil nu eenmalig(dat denk ik nu iig) een marathon uitlopen. Ik kan je pas over 3 maanden zeggen of het een succes was;)
Maarten - Sportrusten
Berichten: 112
Lid geworden op: 20 dec 2014, 12:06

Re: Eerste marathon

Bericht door Maarten - Sportrusten »

Ha Linda,

Ik loop in Rotterdam ook voor het eerst de marathon. En ook met Sportrusten (ik zal wel moeten, als Sportrusten-neef) :-)!
In Amsterdam liep ik mijn eerste halve met dit schema (max 10K training).

Ik heb er zin in en ook veel vertrouwen. De trainingen van 10-14K vind ik heerlijk.

Groetjes Maarten de Jong
marvrijsen
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 dec 2014, 12:01

Re: Eerste marathon

Bericht door marvrijsen »

Hoi Linda,
Ook ik ga ook mijn eerste marathon lopen en ook met sportrusten. Vond ook al die schema's met lange afstanden teveel. Maar nu zie ik het voorvereiden wel zitten. Ik heb er zin in.
ik wil maar 1keer die lange afstand afleggen. Begin nu aan week 3 van het schema dat ik van Stans heb gekregen. Ben herl benieuwd hoe het gaat lopen. Succes ermee!
Rikkiez
Berichten: 10
Lid geworden op: 12 jan 2015, 21:00

Re: Eerste marathon

Bericht door Rikkiez »

Ik ga er vanuit dat we met een grote glimlach en zonder pijntjes gaan finishen:D (Zo train ik iig: heerlijk!!)
marcelsnaterse
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 jan 2015, 10:18

Re: Eerste marathon

Bericht door marcelsnaterse »

Dag Linda en anderen,

Voor mij geldt hetzelfde. Nooit verder gelopen dan halve marathon en nu aan het trainen voor Rotterdam Marathon in april 2105 met het schema van Sportrusten.NL.

Ik heb nu tien trainingen van het schema "afgewerkt" en het voelt goed!

Of het voor mij werkt weten we uiteraard pas na afloop. Maar ik heb er alle vertrouwen in. En met het boek van Koen en Stans onder mijn kussen als extra stimulans moet het lukken ;)

groet,
Marcel
Gebruikersavatar
Mark Zuurhout | Sportrusten.nl
Berichten: 538
Lid geworden op: 30 dec 2014, 21:03

Re: Eerste marathon

Bericht door Mark Zuurhout | Sportrusten.nl »

Ha Linda (en anderen),

Ook deze Sportrusten-neef loopt in Rotterdam zijn eerst marathon, uiteraard met het geheimzinnige Sportrusten-schema. Vandaag nog 5 km vogels wezen kijken, heerlijk! Vorig jaar in oktober mijn eerst halve marathon gelopen, en verder alleen duurlopen van maximaal 12 km. Ik kijk met veel vertrouwen uit naar Rotterdam.

Groet,
Mark
Ontspannen groet,
Mark

~ Word fit met een glimlach ~
marvrijsen
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 dec 2014, 12:01

Re: Eerste marathon

Bericht door marvrijsen »

Hoi mark, Linda, Marcel en anderen, wat leuk om te zien dat ik niet de enige ben die nooit eerder een marathon heeft gelopen. Ik vind het reuze spannend.
Ik krijg ook best veel negatieve reacties van ervaren lopers, maar toch blijf ik erin geloven dat het kan.
Sinds ik 4x per week train, de ademhalingsoefeningen doe en koud afdouche voel ik me een heel ander mens.
Ik ga er net als jullie voor en aan de voorbereiding zal het zeker niet liggen.
Succes allemaal met de trainingen en wellicht tot in Rotterdam.
Groetjes, Marianne
marcelsnaterse
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 jan 2015, 10:18

Re: Eerste marathon

Bericht door marcelsnaterse »

Hoeveel hardlopende "sportrust -neven" zijn er eigenlijk? ;)
Gebruikersavatar
Mark Zuurhout | Sportrusten.nl
Berichten: 538
Lid geworden op: 30 dec 2014, 21:03

Re: Eerste marathon

Bericht door Mark Zuurhout | Sportrusten.nl »

Haha. Er zijn nog veel meer neven, waarvan 3 Sportrusters. ;)
Ontspannen groet,
Mark

~ Word fit met een glimlach ~
Plaats reactie