Tem je brein is verademing geworden??

Plaats reactie
Wendy van der Linden
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 feb 2023, 21:22

Tem je brein is verademing geworden??

Bericht door Wendy van der Linden »

Hallo Koen, ik volg het programma Tem je brein en zie dit opeens niet meer in de programma's staan, nu staat er verademing en de mails corresponderen niet meer met het programma wat ik gevolgd heb, erg vervelend en verwarrend.
Als voorbeeld dag 20 had ik een interview met Marion Meesters in Tem je brein, nu is het dag 20 Verademing die gaat over Voordeel rustig ademhalen.
Ik zat op 23 dagen Tem je brein en nu heet het Verademing, de lessen van Tem je brein corresponderen niet met Verademing, er klopt niks meer van...

Graag zsm je reactie.

mvg Wendy
Koen - Sportrusten
Berichten: 904
Lid geworden op: 20 dec 2014, 13:34

Re: Tem je brein is verademing geworden??

Bericht door Koen - Sportrusten »

Ha Wendy,

Excuses voor de verwarring. De oefeningen die je hebt geleerd in het Tem je brein programma, komen overeen met het programma Verademing. Heb je al een favoriete oefening?

De video's zijn vernieuwd, het dashboard is wat aangepast. De ademhalingsoefeningen zijn in tact gebleven.

Je kunt het programma nogmaals starten als je van kiet af aan de nieuwe video's wilt zien in de goede volgorde. Je kunt ook verdergaan in de laatste week en het programma afronden tot dag 30. Op dag 23 heb je de oefeningen allemaal gehad en is het een kwestie van doorgaan en ervaren welke oefening het best bij je past.

Als je even wilt bellen, kan dat ook.

Hartelijks,

Koen
Wendy van der Linden
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 feb 2023, 21:22

Re: Tem je brein is verademing geworden??

Bericht door Wendy van der Linden »

Hoi Koen, persoonlijk vind ik het niet fijn, als je een programma volgt, op ruim 3 weken zit en het programma verdwijnt en een andere inhoud krijgt, ook al is dat voor jou hetzelfde, voor mij voelt het als weer van voor af aan beginnen, echt jammer. Ik merk dat de verandering mij niet heeft gemotiveerd. Ik hield het programma dagelijks bij in het schrift, wat na 23 dagen stopte..voelde voor mij niet als afgerond, maar als zonde dat ik eraan begonnen ben.
Wellicht wenselijk om aan te geven als een programma veranderd wordt, dan kun je er voor kiezen deze module later te doen, zodat je deze helemaal kan volgen...
Koen - Sportrusten
Berichten: 904
Lid geworden op: 20 dec 2014, 13:34

Re: Tem je brein is verademing geworden??

Bericht door Koen - Sportrusten »

Ha Wendy,

Excuses, excuses. We wilden het programma vernieuwen met nieuwe video's, een heldere opmaak en wat aanvullingen. We hebben geprobeerd zorgvuldig een moment te kiezen en een werkwijze waarop we niemand tot last waren. Blijkbaar is dat niet gelukt, dat spijt me. Is er iets dat ik kan doen om je alsnog een goed gevoel te geven over de ademhalingsoefeningen?

Groet,

Koen
Wendy van der Linden
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 feb 2023, 21:22

Re: Tem je brein is verademing geworden??

Bericht door Wendy van der Linden »

Beste Koen, het programma kunnen we niet meer veranderen, het is zoals het is...

Misschien kun je me wel helpen met de vraag waarom bij mij de hartslag niet zakt tijdens het hardlopen, als deze hoog is...
Het nadeel is dat je sneller gaat verzuren, ik veel vatbaarder ben voor blessures, het niet ontspannen loopt. Alle 3 de oefeningen van jou geprobeerd, mijn hartslag lijdt een eigen leven.
Natuurlijk heb je geen toverstokje en kun je de oorzaak niet aangeven, maar ipv jarenlange symptoombehandeling zou ik nou eindelijk eens bij de oorzaak van de klachten willen komen, of voorkomen. Ik heb de klachten al sinds 2018 ongeveer.
Samen gevat, ik heb periodes, en dan spreek ik van maanden, waarin ik tijdens het hardlopen opeens een hoge hartslag en hoge spierspanning heb, eigenlijk altijd in combinatie... dan ben ik maanden aan het tobben, rust haalt de oorzaak niet weg, van alles geprobeerd, verschillende fysio, chiropaktors, sportmasseurs enz. Het enig wat helpt om van me hoge spierspanning en als gevolg daarvan herhaaldelijke blessures af te komen, is dry needling.
Het is niet dat ik geen ervaring heb met hardlopen, ik heb inmiddels 6 marathons gelopen, zonder naweeën of klachten. De laatste was begin okt de kustmarathon, vervolgens 24 dec geblesseerd omdat ik te hard liep met een hond, gevolg 4 maanden geblesseerd. Aangezien ik zowat elk medisch mogelijk onderzoek gehad heb blijf ik opzoek naar mogelijkheden die de klachten veroorzaken, of oplossen. Ik hoopte met Sportrusten eindelijk het antwoord te hebben gevonden, maar merk tijdens het hardlopen dat ik 8 vd 10 x geen invloed kan uitoefen op mijn hoge hartslag.
bloedonderzoeken wijzen niks uit, ik heb kracht genoeg, ik doe niet onder voor een vent, hahaha.
Koud afdouchen doe ik al, dat bevordert wel me herstel na het lopen.
Ik voel het wanneer me hartslag hoog is, ik voel het aan me spieren..me horloge bevestigd dit en niet andersom, en anders bevestigen mijn blessures wel mijn gevoel.
Mijn rusthartslag is laag, onder de 60, dus de verwoording van me huisarts dat het stress is kan de boom in.
Ik ben benieuwd naar je reactie.
Koen - Sportrusten
Berichten: 904
Lid geworden op: 20 dec 2014, 13:34

Re: Tem je brein is verademing geworden??

Bericht door Koen - Sportrusten »

Ha Wendy,

Graag kijk ik een keer in je gegevens op Strava (of Garmin/Polar/Coros) in te zien of ik daar iets kan zien. En ik ben benieuwd of er een mogelijk verband is tussen je voeding en je hoge hartslag. Kun je mij even mailen: koen@sportrusten.nl met een link naar je trainingen? Of kun je eens langskomen in Amsterdam om één en ander te bespreken?

Wordt vervolgd,

Koen
Wendy van der Linden
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 feb 2023, 21:22

Re: Tem je brein is verademing geworden??

Bericht door Wendy van der Linden »

Bedankt Koen, ik heb je zojuist gemaild...misschien even in je spambox kijken...berggekheidi@hotmail.com

fijn weekend, Wendy
Plaats reactie