mediteren

Plaats reactie
Hans Spaans
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 aug 2020, 09:51

mediteren

Bericht door Hans Spaans »

Op verzoek mijn ervaringen na 12 dagen: t gaat redelijk, dwz ik dwaal veel af bij beide vormen, maar is wel minder geworden in de loop van de tijd, soms 'zak ik er lekker bij weg'; 't is me opgevallen, dat ik 's ochtends beter bij de les blijf, 's avonds speelt moeheid en ervaringen van de dag een grotere rol, waardoor ik meer afdwaal; soms heb ik overigens het idee bij anapanna, dat ik 2 dingen tegelijk kan, én bewust zijn van m'n ademhaling én op de achtergrond toch aan andere dingen denken; ben me bij vipassana wel bewust van pijntjes en dingetjes, zo ben ik me zeker steeds bewust van mijn tinnitus en dat wil je eigenlijk liever niet zijn, maar meestal voel ik niets; tot zover
Mark SR
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 apr 2020, 08:11

Re: mediteren

Bericht door Mark SR »

Het mediteren en denken parallel laten laten lopen gebeurt mij ook heel af en toe. Ik vond het een hele bijzondere ervaring. Ik dacht ook dat ik dit gevoel bij een volgende keer zo weer op kon pakken, maar dat lukte niet :lol:
En bij mij is het ook 's ochtends iets makkelijker. Alsof ik dan nog niet zoveel gedachten heb... wat ook zo is. En inderdaad 's avonds na een werkdag is de concentratie soms minimaal en dwaal ik van de 20 minuten soms wel 15 minuten af. Gelukkig lukt het me wel om bijna altijd gelijkmoedig te blijven.
Bedankt voor het delen Hans en succes!
Plaats reactie