Kleding hardlopen

Besloten groep voor alle deelnemers aan het 100-dagen programma
Plaats reactie
Ismael Abderrahim

Kleding hardlopen

Bericht door Ismael Abderrahim »

Wat dragen julie tijdens het hardlopen mag je bij koud weer op stap gaan met een T-shirt we moeten wennen aan kou, kou is goed is ons geleerd.
Groetjes
Antonieke van Gorkum

Re: Kleding hardlopen

Bericht door Antonieke van Gorkum »

Ik doe met koud weer laagjes aan. In de herfst een hardloop-t-shirt en een hardloopvest. In de winter een hardloophemd, T-shirt en vest en als het echt vriest doe ik over die laagjes nog een pyjamashirt.
Ik doe een dunne, lange broek aan in de lente, zomer (of korte) en herfst en in de winter een dikke hardloopbroek. Dunne rensokken in de lente, zomer en herfst, dikke in de winter. Of m'n compressiekousen, als het echt vriest, heb ik graag kousen aan. Bij eventuele een blessure ook.
Met regen gebruik ik een hardloopvest dat wind- en waterdicht is. Hoewel je daarin ook hartstikke nat wordt van het zweet, traint het aangenamer.
Op naar de THM
RunningRob - Sportrusten

Re: Kleding hardlopen

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Ismael,

Ik hanteer de regel: als ik met een nat bezweet hoofd thuis komt, had ik toch teveel aan. Dan weet ik dat het tijd wordt om een laag minder of wat luchtigers aan te doen de volgende keer. :D

Als het echt koud wordt heb ik wel een thermisch hardloopshirt. In het verleden droeg ik dan wel eens een winddicht regenjack, maar dan kan het zweet niet weg en koel je uiteindelijk toch weer af.

Blijde groet,
Rob
Plaats reactie