2 laatste vragen: gemiddelde hartslag en raceplan

Besloten groep voor alle deelnemers aan het 100-dagen programma
Plaats reactie
Bruno Emans

2 laatste vragen: gemiddelde hartslag en raceplan

Bericht door Bruno Emans »

Hoi,

Aanstaande zondag is het zo ver. Ik heb nog twee laatste vragen. Hier op het forum kom ik dingen tegen die ik niet zo expliciet in de video's heb gezien of meegekregen. Ik ga het boek er ook nog even op na slaan:

1) Mensen hebben het hier op het forum over de gemiddelde hartslag berekend over de hele marathon. Koen noemde die ook in één van zijn laatste video's als 'metric' die hij instelde op zijn horloge. Is dat een waarde die we in de gaten moeten houden, en is die ergens per persoon berekend? Ik heb die in ieder geval voor mezelf niet scherp.
2) Raceplan. Hebben we dat nou ergens heel expliciet te horen gekregen? X kilometer hartslagzone laag, Y kilometer HS-hoog, laatste kilometers oplopen tot intensieve zone? Of is dat toch iets wat we zelf moeten berekenen? En is er dan een soort handleiding voor?

Bij 1), daar ga ik me niet al te druk om maken. Bij 2) heb ik nu zelf het plan om te proberen tot km 25 of wellicht langer (30?) in zone-laag te blijven, dan tot km 35 in zone hoog, en dan sprintje (haha) naar de finish. Zoiets. En verder laat ik het maar gebeuren.

Overigens: Ik ga me er nu sowieso toch niet meer druk over maken. Ik hou me aan mijn plannen. Het viel me alleen op dat deze dingen opeens opkwamen, en er niet heel expliciet in is geweest. Of vuistregels oid.

Met blijde groet,
Bruno
---
Een lichaam vol beweging, een hart vol liefde, een hoofd vol vrijheid
RunningRob - Sportrusten

Re: 2 laatste vragen: gemiddelde hartslag en raceplan

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hallo Bruno,

1) Dit is het midden tussen je lage en hoge marathonhartslag
2) de eerste pakweg 18 km loop je op je lage marathonhartslag, daarvan laat je de hartslag rustig oplopen tot in je hoge marathonhartslagzone. Na km 35 loop je op je gevoel en mag, als je daar de energie voor hebt, je hartslag nog verder oplopen.

Blijde groet,

Rob
Bruno Emans

Bericht door Bruno Emans »

Ik ben gefinished!
Hartslag was te hoog, laatste km's zwaar.
Later meer... (Nu tas inpakken voor Milaan :P ).
4:12:22

Mooi, Nienke, Marleen, Eline, Koen!

Groetjes,
Bruno
---
Een lichaam vol beweging, een hart vol liefde, een hoofd vol vrijheid
RunningRob - Sportrusten

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Bruno,

Dank voor je berichtje en gefeliciteerd met je prestatie! Super gedaan!

Blijde groet,
Rob
Plaats reactie