Hallo,
Ik heb een vraag over het vakje rusthartslag wat ik moet invullen in het halve marathon schema. Welke rusthartslag moet ik precies invullen? Na de 10 min ademhalingsoefeningen? Ik kan t nergens vinden.
Bedankt alvast!
Rusthartslag
- RunningRob - Sportrusten
Re: Rusthartslag
Hoi Jet,
Bij het meten van de rusthartslag is het belangrijk dat je dit iedere dag op (ongeveer) dezelfde tijd en onder dezelfde omstandigheden doet. Dan kun je namelijk de metingen met elkaar vergelijken en zien of je rusthartslag normaal is of hoger dan normaal.
Dus bijvoorbeeld iedere dag gelijk bij het opstaan. of 's avonds voor het slapen gaan.
Blijde groet,
Rob
Dat kan, als je de oefening elke dag rond dezelfde tijd doet.jetluinstra schreef: ↑01 aug 2022, 19:31 Welke rusthartslag moet ik precies invullen? Na de 10 min ademhalingsoefeningen?
Bij het meten van de rusthartslag is het belangrijk dat je dit iedere dag op (ongeveer) dezelfde tijd en onder dezelfde omstandigheden doet. Dan kun je namelijk de metingen met elkaar vergelijken en zien of je rusthartslag normaal is of hoger dan normaal.
Dus bijvoorbeeld iedere dag gelijk bij het opstaan. of 's avonds voor het slapen gaan.
Blijde groet,
Rob