alternatieve trainingen
-
natasjaroos
alternatieve trainingen
Ik was lekker bezig met het schemater voorbereiding van de marathon van Berlijn maar ik heb helaas toch weer last van mijn achillespees. Op advies van de fysio moet ik even stoppen met lopen en alternatieve trainingen gaan doen in de sportschool zoals fietsen. Heeft iemand advies over hoe ik dat kan aanpakken ( tijd, afstand en frequentie )?
- RunningRob - Sportrusten
Re: alternatieve trainingen
Hoi Natasja,
Fietsen is minder intensief dan hardlopen, je omslagpunt op de fiets ligt 10 tot 15 slagen lager dan bij het hardlopen.
Dus wat betreft tijd kun je eerst dezelfde tijd aanhouden als je normaal gesproken voor het hardlopen doet, en dan op een lagere hartslag.
Als het goed gaat kun je de tijd dan wat verlengen.
Wandelen of zwemmen is ook prima om te doen, maar ik zou wel met de fysio overleggen wat en hoe vaak zodat het je herstel niet in de weg zit.
Blijde groet,
Rob
Fietsen is minder intensief dan hardlopen, je omslagpunt op de fiets ligt 10 tot 15 slagen lager dan bij het hardlopen.
Dus wat betreft tijd kun je eerst dezelfde tijd aanhouden als je normaal gesproken voor het hardlopen doet, en dan op een lagere hartslag.
Als het goed gaat kun je de tijd dan wat verlengen.
Wandelen of zwemmen is ook prima om te doen, maar ik zou wel met de fysio overleggen wat en hoe vaak zodat het je herstel niet in de weg zit.
Blijde groet,
Rob
-
natasjaroos
Re: alternatieve trainingen
dank je wel voor de info