Havermout

Plaats reactie
MarloesB1979
Berichten: 13
Lid geworden op: 21 okt 2018, 20:45

Havermout

Bericht door MarloesB1979 »

Beste Koen en Janneke,

In de ochtend eet ik graag amandelmelk met havermout. Ik hoor veel om me heen dat havermout gezond is.

Is havermout geschikt binnen het 5 kilo kwijt programma?
Ik merk wel dat ik er lang een vol gevoel van hou.

Ik heb ook een vraag over koffie. Ik vind het echt super lekker. Ik probeer nu na 14:00 geen koffie meer te drinken tenzij ik met de auto moet (dan wil ik alert zijn, ongeveer 1x per week).
Kan ik dit zo laten?

Per 1 mei pak ik de draad weer op van het 5 kilo kwijt programma maar als ik nu alvast de eerste stappen zet is de overgang wat geleidelijker en heb ik een kleine voorsprong.

Ik wil een paar kilo kwijt. Ik heb (dankzij sportrusten!) een gezond gewicht maar als ik niet oplet komt het er snel aan. Ik wil nu weer een zetje en dan de hele zomer gezond eten als basis en ongezond eten als uitzondering.

Groet,
Marloes.
Gebruikersavatar
Janneke - Sportrusten
Berichten: 1066
Lid geworden op: 18 apr 2019, 10:55

Re: Havermout

Bericht door Janneke - Sportrusten »

Goedenavond beste Marloes,

Op zich is er weinig mis met havermout, het zijn langzame koolhydraten en ze verrzadigen je langdurig inderdaad.
Om iedere dag havermout te eten zou ik zeker niet adviseren. Het is goed om je maaltijden lekker afwisselend te maken:
Bv volle kwark of yoghurt met nootjes en fruit, een maaltijd met ei en avocado bv, een ontbijt met havermout, lijnzaadcrackers enz.
Havermout valt onder de koolhydraten en die zijn prima als ontbijt: vooral op dagen dat je veel sport.
Wat je kunt doen is op de dagen dat je niet sport, kies je een meer eiwitrijke ontbijt zoals de kwark of eitjes.

Bij het programma zit een receptenboek (online) met veel recepten die je kunt uitproberen.

Super dat je vanaf 1 mei ook weer meedoet!

Groetjes, Janneke
Plaats reactie