Wennen aan tempo
-
Jordi Berens
Wennen aan tempo
Goedemorgen Rob,
Ik merk dat ik enorm moet wennen aan het tempo verschil van halve marathon en nu marathon
Ik snap dat de tempoverschillen anders zijn want het zijn 2 volledig andere afstanden maar alles voelt een beetje als vogeltjes kijken als je begrijpt wat ik bedoel.
Volgens de tool zou ik de marathon in 4 uur en 16 minuten moeten lopen. en de halve in 1 uur en 57 minuten.
de halve heb ik inderdaad in 1 uur en 57 minuten gelopen en was ik zeer content mee.
ik maak me alleen een beetje zorgen of ik de tijd van 4:16 wel haal op de marathon.
Gisteren heb ik de 11 km gelopen in 1:13:30 wat betekend een tempo van 6:40 min/km en dat is Marathon hartslag laag.
marathon harstslag hoog loop ik ongeveer 6:08 min/km
Ik weet dat je ongeveer 6:04 min/km moet lopen om rondom de 4:16 uit te komen.
Ik weet van de halve marathon dat ik eerst de marathon hartslag laag moest lopen om vervolgens over te stappen naar hartslag hoog. Ik neem aan dat dat met de marathon ook zo is.
Als ik dan eerst rondom de 6:40 min/km loop dan haal ik nooit de 4:16. maar misschien zie ik het wel verkeerd.
En even voor de duidelijkheid, het gaat me om het finishen en niet om een tijd te zetten. het gaat me er om of ik wel goed train. en of ik mijn gegevens wel goed heb staan.
Ik heb een sportmedische test gehad waardoor het omslagpunt en dergelijke goed is bepaald dus dat zou goed moeten zijn.
Kun jij mijn onrust een beetje wegnemen.
verder ben ik super tevreden over het schema en begeleiding
Met vriendelijke groet,
Jordi Berens
Ik merk dat ik enorm moet wennen aan het tempo verschil van halve marathon en nu marathon
Ik snap dat de tempoverschillen anders zijn want het zijn 2 volledig andere afstanden maar alles voelt een beetje als vogeltjes kijken als je begrijpt wat ik bedoel.
Volgens de tool zou ik de marathon in 4 uur en 16 minuten moeten lopen. en de halve in 1 uur en 57 minuten.
de halve heb ik inderdaad in 1 uur en 57 minuten gelopen en was ik zeer content mee.
ik maak me alleen een beetje zorgen of ik de tijd van 4:16 wel haal op de marathon.
Gisteren heb ik de 11 km gelopen in 1:13:30 wat betekend een tempo van 6:40 min/km en dat is Marathon hartslag laag.
marathon harstslag hoog loop ik ongeveer 6:08 min/km
Ik weet dat je ongeveer 6:04 min/km moet lopen om rondom de 4:16 uit te komen.
Ik weet van de halve marathon dat ik eerst de marathon hartslag laag moest lopen om vervolgens over te stappen naar hartslag hoog. Ik neem aan dat dat met de marathon ook zo is.
Als ik dan eerst rondom de 6:40 min/km loop dan haal ik nooit de 4:16. maar misschien zie ik het wel verkeerd.
En even voor de duidelijkheid, het gaat me om het finishen en niet om een tijd te zetten. het gaat me er om of ik wel goed train. en of ik mijn gegevens wel goed heb staan.
Ik heb een sportmedische test gehad waardoor het omslagpunt en dergelijke goed is bepaald dus dat zou goed moeten zijn.
Kun jij mijn onrust een beetje wegnemen.
verder ben ik super tevreden over het schema en begeleiding
Met vriendelijke groet,
Jordi Berens
- Bijlagen
-
- schema sportrusten marathon.JPG (50.48 KiB) 603 keer bekeken
-
- Marathon tijd hartslag.JPG (24.17 KiB) 603 keer bekeken
- RunningRob - Sportrusten
Re: Wennen aan tempo
Hoi Jordi,
Een andere tip is om de intensieve trainingen ook echt intensief te doen, dus als je hier sneller loopt dat de gevraagde hartslag is dit prima.
Kun je eens kijken hoe het dan gaat?
Ik hoor graag van je.
Blijde groet,
Rob
Dat klopt, dus een training op marathonhartslag laag zou je ongeveer op marathontempo moet zitten. Bij jou is dat verschil wel groot. Kun je de trainingen eens 5 slagen hoger doen (dus alle trainingen) en kijken hoe dat gaat?
Een andere tip is om de intensieve trainingen ook echt intensief te doen, dus als je hier sneller loopt dat de gevraagde hartslag is dit prima.
Kun je eens kijken hoe het dan gaat?
Ik hoor graag van je.
Blijde groet,
Rob
-
Jordi Berens
Hallo Rob,
bedankt voor de tips, ik ga het eens proberen.
Ik heb even een paar dagen pas op de plaats moeten maken vanwege een positieve test en luchtweginfectie maar pak vandaag alles weer op. ik laat het even weten
bedankt voor de tips, ik ga het eens proberen.
Ik heb even een paar dagen pas op de plaats moeten maken vanwege een positieve test en luchtweginfectie maar pak vandaag alles weer op. ik laat het even weten
-
Jordi Berens
Hallo Rob,
Met de 5 slagen omhoog gaat het een stuk beter. Ik blijf dit zo voortzetten. Heb mijn schema hier op aangepast en ga vrolijk verder.
bedankt voor de tips.
met vriendelijke groet,
Jordi
Met de 5 slagen omhoog gaat het een stuk beter. Ik blijf dit zo voortzetten. Heb mijn schema hier op aangepast en ga vrolijk verder.
bedankt voor de tips.
met vriendelijke groet,
Jordi
-
Jordi Berens
Hallo Rob,
bedankt voor de tips.
met vriendelijke groet,
Jordi
bedankt voor de tips.
met vriendelijke groet,
Jordi
- RunningRob - Sportrusten
Fijn om te horen,
Blijde groet,
Rob
Blijde groet,
Rob