Ervaring koud douchen

Plaats reactie
Karin Verheijden
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 okt 2021, 11:47

Ervaring koud douchen

Bericht door Karin Verheijden »

Op 1 januari officieel gestart met koud douchen. Daarvoor al een week of twee feitelijk begonnen dus op zich al wel een beetje gewend. In eerste instantie begon ik nog met een warme douche maar al gauw, dus zeker ruim voor januari, vond ik het alleen maar extra 'eng' om vanuit warm meteen naar koud te gaan dus besloot ik om met minimale warmte te starten en dan over naar helemaal koud. Dat bevalt me heel goed, hoewel ik moet zeggen dat ik tot nu toe nooit uitkijk naar een koude douche. Maar eigenlijk gaat het gewoon heel goed waarbij controle over mijn ademhaling zeker heel erg helpt. Tot nu toe dus geen echte slechte ervaring maar eerder trots omdat ik dit kan. Vandaag zag ik er tegenop want had in de stromende regen hardgelopen en was best erg afgekoeld. Het idee om dan onder een koude douche te springen trok met niet aan terwijl ik van te voren in mijn hoofd had om onmiddellijk onder de koude douche te staan. Nu toch heel even een soort van warm om onder de douche te gaan staan maar ook onmiddellijk helemaal naar koud toen ik eenmaal stond. Haren wassen, conditioner -> alles moet uitgespoeld worden en dan sta ik dus toch
gewoon onder die koude straal. Daar ben ik dan blij mee. En ondanks het feit dat ik al koud was van het hardlopen in de regen werd ik zéker niet kouder. Mooi om te ervaren. Benieuwd wat het mij en anderen nog brengt. En zeker respect voor mensen die dippen of zich in een ijsbad onderdompelen. Dat vind ik zó top.
Gebruikersavatar
Janneke - Sportrusten
Berichten: 1066
Lid geworden op: 18 apr 2019, 10:55

Re: Ervaring koud douchen

Bericht door Janneke - Sportrusten »

Oeh wauw Karin!
Zelfs na een training onder de koude douche!
Dat vind ik pas knap.
Dat sla ik echt over hoor ;-)
Dan neem ik lekker een warme douche.
Ik ben zo benieuwd wat je er komende vrijdag van vindt!

Liefs!
Plaats reactie