Terugblik op een maand suikervrij

Plaats reactie
René Hoedelmans
Berichten: 21
Lid geworden op: 01 jan 2021, 18:33

Terugblik op een maand suikervrij

Bericht door René Hoedelmans »

Vandaag de laatste dag van een suikervrije maand. Het leek in bepaalde opzichten op "5 kilo kwijt" en "Periodiek vasten", met name het beperkt aantal eetmomenten op de dag (3 keer) en het mijden van zoetstoffen. Dit maakte het, gezien de eerder ervaringen, makkelijker omdat ik wist waar ik aan toe was. Verder laat suikervrij een stuk meer opties open dan koolhydraatarm wat het eenvoudiger maakt om in te passen in de dagelijkse routine.

Wat ik met name meeneem van de maand is dat er in heel veel zaken suiker is verwerkt. Van bouillonblokje tot mosterd tot worstenbrood over lijkt het in te zitten. Reden hiervoor is mij niet duidelijk, suiker in mosterd...waarom?

Wel is november voor mij een moeilijke maand om suikervrij te gaan. Op mijn verjaardag heb ik een kwarktaart met dadel/amandelmeel bodem gemaakt wat een fijn alternatief was maar had toch liever de red velvet cake ;-). Ook zijn de chocolade letters een ware verleiding.

Al met al goed doorstaan. Uiteraard heb ik af en toe gezondigd met een paar avonden dat ik een zakje nootjes heb gegeten of een zakje chips (beide zonder suiker ;-)). Afgezien daarvan mezelf goed gehouden aan 3 eetmomenten per dag en geen suiker.

Morgen toch maar een chocoladeletter en Indonesisch eten (want ja in ketjap zit suiker) om het te vieren.
Op naar december!
Gebruikersavatar
Janneke - Sportrusten
Berichten: 1066
Lid geworden op: 18 apr 2019, 10:55

Re: Terugblik op een maand suikervrij

Bericht door Janneke - Sportrusten »

Ha beste René,

Bedankt voor je bericht.
Mooi om te lezen.
We hebben het inderdaad bewust in november gedaan om de overdaad aan snoepgoed een beetje te kunnen weren.

Goede maand geweest. Nu ook aan de slag met koud douchen?

Groetjes, Janneke
Plaats reactie