Wel of niet iets eten na avondtraining

Plaats reactie
Dirkje
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 mei 2019, 11:55

Wel of niet iets eten na avondtraining

Bericht door Dirkje »

Hoi Janneke,
Als ik om half 8 's avonds mijn hardloopttraining van anderhalf uur heb eet ik vroeg. Daarna nam ik vaak nog wat yoghurt of kwark met fruit of muesli. Met maar 3 eetmomenten 'mag' ik na de training niet meer eten. Ik ga dan met een hongergevoel slapen en slaap vaak niet goed. Hoe kan ik hier het best mee omgaan?
Groeten, Dirkje
Gebruikersavatar
Janneke - Sportrusten
Berichten: 1066
Lid geworden op: 18 apr 2019, 10:55

Re: Wel of niet iets eten na avondtraining

Bericht door Janneke - Sportrusten »

Ha beste Dirkje,

Wat vervelend dat je op je trainingsavond niet goed slaapt.
Het is erg puzzelen met je voeding rondom een training, zeker als het ze snel na je avondmaaltijd is.
Als je een pittige training doet, gaat je hartslag flink omhoog en duurt het een poos voordat je weer rust in je lijf hebt, dat beïnvloed je nachtrust sterk. Een oefening na je training om je lijf in rust te brengen is enorm helpend om je nachtrust te verbeteren.
Je kunt op een trainingsdag je lunch wat zwaarder maken en je diner wat minder zwaar. En als je merkt dat je teveel honger blijft houden, kun je na je training een bakje kwark nemen bijvoorbeeld. Dan kies je dus voor 4 maaltijden op die dag. Ook kun je op je trainingsdag je ontbijt verlaten, dus dat je pas tegen een uurtje of 11 ontbijt, dan rond een uur of 16u een lunch neemt en na je training nog een lichte maaltijd neemt. Dan houd je je wel aan drie maaltijden.

Kun je hier iets mee?

groetjes, Janneke
Dirkje
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 mei 2019, 11:55

Re: Wel of niet iets eten na avondtraining

Bericht door Dirkje »

Dankjewel. Ik ga wat uitproberen en ervaren hoe dat is!
Gebruikersavatar
Janneke - Sportrusten
Berichten: 1066
Lid geworden op: 18 apr 2019, 10:55

Re: Wel of niet iets eten na avondtraining

Bericht door Janneke - Sportrusten »

Ik ben benieuwd! Succes!
Plaats reactie