Interval training

Besloten groep voor alle deelnemers aan het 100-dagen programma
Plaats reactie
Mireille Olthuis

Interval training

Bericht door Mireille Olthuis »

Hi Rob,
ik wil het 100 dagen schema waar mogelijk combineren met de loopgroep waar ik bij train.
Op dinsdag hebben we altijd interval training. Kan ik die dan doen als intensieve training van het schema?

Er staat komende week bijv. 4 km in hartslagzone 179 - 183 in schema, houdt dit in dat de versnellingen in die hs zone moeten zitten ongeveer? Het lijkt me zo lastig meten zeker bij kortere versnellingen omdat hs altijd wat vertraagd oploopt.

En is het erg als de training 1 a 2 km langer is?

Bedankt alvast! 😀
RunningRob - Sportrusten

Re: Interval training

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Mireille,
Mireille Olthuis schreef: 10 okt 2021, 23:16 Op dinsdag hebben we altijd interval training. Kan ik die dan doen als intensieve training van het schema?
Dat kan prima! Je hoeft niet de hartslagen te gebruiken uit het schema bij een interval.

Je conclusie is terecht: Ik zou ook sowieso interval trainingen op kortere afstanden niet op hartslag doen. Tegen de tijd dat je hartslag oploopt is de afstand alweer gelopen. Een handige vuistregel is dat je een interval altijd zo snel mogelijk loopt, maar wel zodanig dat je de laatste interval net zo snel kunt doen als de eerste. Maar ik neem aan dat de trainer ook wel aangeeft hoe snel het moet?
Mireille Olthuis schreef: 10 okt 2021, 23:16 En is het erg als de training 1 a 2 km langer is?
Nee hoor, zolang je merkt dat je goed herstelt van de trainingen gaat het prima!

Blijde groet,
Rob
Plaats reactie