Zware benen en schema voelt nog niet goed

Besloten groep voor alle deelnemers aan het 100-dagen programma
Plaats reactie
Conar

Zware benen en schema voelt nog niet goed

Bericht door Conar »

Goedenavond Rob,
Inmiddels 2 weken met dit schema onderweg het omslagpunt al 10 naar beneden bijgesteld t.o.v. december.
Mijn hartslag zit snel hoog, het tempo is lager dan anders en ik mijn benen voelen zwaar. Kan dit aan het jaargetijde en de luchtvochtigheid liggen?
Mijn astma medicatie doet weinig tijdens de training en mijn benen moet ik meeslepen. Dit is niet wat ik ben gewend dus ik ga ook even langs de fysio om mijn lijf te laten checken. Mocht jij nog tips hebben dan hoor ik die graag, groetjes Conny Slooter
RunningRob - Sportrusten

Re: Zware benen en schema voelt nog niet goed

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Conny,

Ik heb even naar je trainingen gekeken maar met tempo zit het eigenlijk prima, je loopt de trainingen op halve marathonhartslag in ieder geval sneller dan verwacht ;)
Dag 11 heb je (gemiddeld) op een lage hartslag gelopen en dat is zelfs de snelste training tot nu toe!

Maar je geeft aan dat het lopen nog niet echt lekker voelt. Kun je eens een training lopen zonder op je snelheid en hartslag te letten. En dan eens lekker ontspannen lopen? Ik ben benieuwd op wat voor tempo en hartslag je dan loopt ;) .

Luchtvochtigheid kan meespelen, de een heeft hier meer last van dan de ander. Je kunt hier trouwens wel weer aan wennen, net als lopen met hoge temperaturen.

Blijde groet,
Rob
Conar

Bericht door Conar »

Hoi Rob, op dag 11 heb ik na 2km staan kletsen dus de gemiddelde hartslag zou eigenlijker hoger moeten zijn.
Als je mijn hartslagen en tempo vergelijkt met het marathon schema vam dec tot maart zie je dat mijn tempo hoger ligt en de hartslag lager. Maar nog belangrijker mijn benen voelden veel beter waardoor het bijna vanzelf ging 😇
Ik kijk het nog even aan, groetjes Conny
stigmos

Bericht door stigmos »

Hoi Conny,

Ik loop in de wintermaanden ook beter dus herken het wel.

Suc6 met je programma, komt goed!

Groetjes, Saskia
Hartelijke groet, Saskia

You'll Never RUN Alone
Conar

Bericht door Conar »

Hoi Sakia, fijn dat je het herkent! Hou jij ook vocht vast? Dat maakt het vlgs mij extra zwaar. Groetjes Conny
stigmos

Bericht door stigmos »

Ja ik houd ook vocht vast, merk het aan mijn ringen maar ook dat gaat met de aankomende seizoenen beter. Ik draag compressie kousen niet ivm vocht in de onderbenen maar wel ter comfort. Misschien heb je daar ook iets aan.

Groetjes, Saskia
Hartelijke groet, Saskia

You'll Never RUN Alone
Plaats reactie