Hartslag marathontempo

Besloten groep voor alle deelnemers aan het 100-dagen programma
Plaats reactie
ignaasbongers

Hartslag marathontempo

Bericht door ignaasbongers »

Jeetje, ik ben echt tevreden over lopen met 100 dagen schema. Zojuist eerste volle 10 km gelopen. Progressie is erg fijn om op te merken. Vraagje: ik ben benieuwd naar mijn marathon hartslag. Nu heb ik 10 km gelopen in 52 minuten en 22 seconden met een gemiddelde hartslag van 163. Over 2 weken wil ik midwinter in Apeldoorn lopen in marathontempo - wat is jullie advies qua hartslag? Ik lees in deze corner over de juiste marathonhartslag?? Ben benieuwd wat deze van mij is, nu op dit moment (dag 27 van de 100).
RunningRob - Sportrusten

Re: Hartslag marathontempo

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Dank voor je bericht, leuk te horen dat je tevreden bent over het schema!

Je zegt dat je benieuwd bent naar je marathonhartslag, maar welk schema volg je nu?
Als je het marathonschema volgt dan is de zone waarin je de marathon loopt tussen de 2 lage hartslagen uit je schema.
Als je een ander schema loopt dan heb ik even je omslagpunt nodig, dan kijk ik het voor je na.
Ik schat dat er rond de 133 zal zijn, als ik kijk naar de gegevens die je vermeld over de 10km.

Met blijde groet,

Rob
ignaasbongers

Bericht door ignaasbongers »

Dag Rob, ik zat ook te denken en vooral te voelen tussen de 130 en 140. Mijn omslagpunt heb ik bij het begin gemeten op 173. Ik volg inderdaad het marathonschema. dank voor je update. gr, Ignaas

PS gaan we in Rotterdam allemaal lopen met 100 dagen t-shirt? :D
RunningRob - Sportrusten

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hallo Ignaas,

Dank voor je bericht,
Als ik kijk naar je omslagpunt in combinatie met je 10km tijd dan zou je marathonhartslag rond de 142 zijn, echter als ik kijk naar je 10km hartslag in plaats van je omslagpunt dan lijkt een marathonhartslag van 135 meer in de buurt liggen.
Hoe is je omslagpunt bepaald? Met een veldtest?
Zoals ik het nu zie zou ik uitgaan van een marathonhartslag van 135-140.

Met blijde groet,

Rob
Plaats reactie