Hoe nauw luistert het allemaal?

Plaats reactie
Maaike De Werk
Berichten: 37
Lid geworden op: 13 dec 2020, 18:39

Hoe nauw luistert het allemaal?

Bericht door Maaike De Werk »

Vandaag stukje er op mijn schema en afstand van 6km op de "hoge HM hartslag". Voor mij zou dat 164-168 zijn gebaseerd op mijn omslagpunt van 183 (En die klopt wel).
Ik ben altijd geneigd mezelf te pushen en loop dus snel te hard, en nu had ik vandaag wel de indruk dat ik ontspannen liep, dus dat was goed.

Ik kreeg het alleen bijna niet voor elkaar om over die 168 te blijven; steeds als ik keek zat ik op 169-171. Maar ik had wel een heerlijk regelmatig cadans en het voelde totaal niet zwaar; ik moest nog steeds nu en dan iets afremmen, als ik merkte dat ik doordat ik zo relaxed liep, toch weer begon te pushen omdat ik er energie voor had... 🙈🙈

Maar de vraag rijst dus wel bij mij, moet ik me echt druk maken om 2-3 slagen verschil?

Voor mijn gevoel ging dit al enorm goed, omdat mijn hartslag verder wel heel constant was, en ik niet (zoals ik te makkelijk doe) binnen no-time op 174-178 zat, of zelfs boven de 180 (zo dit bij mijn omslagpunt loopt echt zwaar, maar is voor mij echt een valkuil).

Enfin, ik hoor het graag!
Gebruikersavatar
RunningRob - Sportrusten
Berichten: 6122
Lid geworden op: 05 feb 2015, 14:13

Re: Hoe nauw luistert het allemaal?

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Maaike,

Een paar slagen afwijking is geen probleem hoor, dat maak je training niet minder effectief.

Het is ook een kwestie van wennen. Naarmate je vaker op een bepaalde hartslag (of tempo) traint voel je vanzelf ook wel aan dat je te snel of te langzaam loopt en dan gaat het vanzelf beter.

Blijde groet,
Rob
Maaike De Werk
Berichten: 37
Lid geworden op: 13 dec 2020, 18:39

Re: Hoe nauw luistert het allemaal?

Bericht door Maaike De Werk »

Top, dat hoopte ik al. Dank!
Plaats reactie