Week gemist, wat nu?
-
Maaike De Werk
Week gemist, wat nu?
Afgelopen week moest ik op stel en sprong naar de andere kant van het land wegens een overlijden in naaste kring, en uiteraard heb ik er geen moment aan gedacht om mijn hardloop spullen mee te nemen.
Resultaat: een week niet op mijn voeding gelet, niet mijn standaard rituelen gevolgd, en een week van mijn schema gemist.
Ik heb hier op zich mentaal geen moeite mee, mijn prioriteiten lagen gewoon even anders.
Die week niet lopen zit me wel wat dwars, maar meer vanwege mijn 100 dagen schema. Ik heb niet echt speciale trainingen gemist (dacht eerst dat er een stuk voluit tussen zat naar dat was niet zo), kan ik gewoon terug instappen in het schema en die 3 trainingen dan gewoon schrappen?
Op zich red ik het conditioneel ook makkelijk om wat extra loopjes te doen doordeweeks (Doe ik vaker wanneer ik me wat rusteloos voel), kan ik die beter op hartslag lopen of als vogels kijken? Wat is het advies hierin?
Ter info, ik loop nu een schema voor de HM.
Resultaat: een week niet op mijn voeding gelet, niet mijn standaard rituelen gevolgd, en een week van mijn schema gemist.
Ik heb hier op zich mentaal geen moeite mee, mijn prioriteiten lagen gewoon even anders.
Die week niet lopen zit me wel wat dwars, maar meer vanwege mijn 100 dagen schema. Ik heb niet echt speciale trainingen gemist (dacht eerst dat er een stuk voluit tussen zat naar dat was niet zo), kan ik gewoon terug instappen in het schema en die 3 trainingen dan gewoon schrappen?
Op zich red ik het conditioneel ook makkelijk om wat extra loopjes te doen doordeweeks (Doe ik vaker wanneer ik me wat rusteloos voel), kan ik die beter op hartslag lopen of als vogels kijken? Wat is het advies hierin?
Ter info, ik loop nu een schema voor de HM.
- RunningRob - Sportrusten
Re: Week gemist, wat nu?
Geen probleem, dat kan gewoon hoor, er zijn ook lopers die gewoon op vakantie durven te gaan en dan een weekje (of 2...) niet trainen.Maaike De Werk schreef: ↑26 apr 2021, 07:34 kan ik gewoon terug instappen in het schema en die 3 trainingen dan gewoon schrappen?
Als je wat extra doet dan is vogels kijken het eerste waar je aan kunt denken, maar een ingekorte intensievere hoeft ook geen probleem te zijn. let op je rusthartslag en je gevoel, dan zijn prima indicatoren dat je te ver gaat!
Blijde groet,
Rob
-
Maaike De Werk
Re: Week gemist, wat nu?
Dank, dat geeft wat rust in het koppie!
Ik zie net trouwens dat ik afgelopen zondag wel een 10km voluit had moeten doen, maar die doe ik dan lekker komend weekend.
Ik zie net trouwens dat ik afgelopen zondag wel een 10km voluit had moeten doen, maar die doe ik dan lekker komend weekend.
-
Antonieke van Gorkum