Hardloopschema combineren

Plaats reactie
Petra Kooistra
Berichten: 24
Lid geworden op: 09 apr 2021, 21:53

Hardloopschema combineren

Bericht door Petra Kooistra »

Goedemorgen!
Ik loop sinds de Corona hard met hartslagmeter met de zones van Karvonen. Waar mijn hartslag eerst erg hoog was is lopen in Z2 en Z3 nu goed te doen en is mijn rusthartslag ook flink gedaald. Heerlijk om zo te lopen en te merken dat mijn lijf rustiger wordt!
Ik loop als ik er zin in heb/ tijd voor heb. Wissel het wel af met fietsen.
Nu wil ik wel wat sneller worden met lopen en heb ik het schema van de 10 km erbij gepakt. 3 keer per week en de D-hartslagen berekend. Die liggen wel wat anders. Zal mij benieuwen hoe dit dan gaat.
Maar dan nu mijn vraag, hoe kan ik dit nu het beste combineren met andere sporten?
Ik kan me voorstellen dat ik dan af en toe een hardlooptraining oversla maar welke?
Ben mezelf wat aan het vastdenken hierin dus krijg graag wat advies 🙂
Fijne dag!
Groeten Petra
Gebruikersavatar
Janneke - Sportrusten
Berichten: 1066
Lid geworden op: 18 apr 2019, 10:55

Re: Hardloopschema combineren

Bericht door Janneke - Sportrusten »

Hoi beste Petra,

Wat mooi om te lezen hoe je bezig bent met je trainingen en dat je merkt dat je meer rust in je lijf ervaart.

Welke andere trainingen wil je erbij gaan doen?
Je kunt namelijk gerust vaker sporten per week als dit je herstel niet in de weg zit.
Als je afwisselend blijft trainen heb je daar veel baat bij.

Groetjes Janneke
Petra Kooistra
Berichten: 24
Lid geworden op: 09 apr 2021, 21:53

Re: Hardloopschema combineren

Bericht door Petra Kooistra »

Ik doe daarnaast aan Survival, wat een combinatie is van trailrunning (korte stukken) en kracht, wielrennen en ik hoop weer wat meer zwemmen (nu alleen dippen). Wel allemaal andere belasting bedenk ik nu en met het schema zijn het geen grote afstanden. Dus wellicht dat het naast elkaar kan.
Helaas zitten er maar 24 uren in een dag.. 😉
Plaats reactie