Koude training en 100 dagen programma in warm land

Alèna Everts
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 jan 2021, 01:16

Koude training en 100 dagen programma in warm land

Bericht door Alèna Everts »

Beste sportrusters,

Ik ben woonachtig op Aruba en hier is het het hele jaar zo rond de 28 graden, als het niet warmer is. Ik ben sinds een jaar weer fanatiek aan het hardlopen, maar dus wel in de warmte. Ik heb pas mijn omslagpunt berekend en wil nu eigenlijk aan de slag met het 100 dagen programma voor de halve marathon en wie weet daarna door voor de hele. Ik vraag me alleen af of dit schema ook goed te gebruiken is als de temperatuur altijd een stuk hoger ligt dan in NL of heb ik dan iets aan te passen? Meer vochtintake tijdens de wedstrijd lijkt me sowieso logisch, maar zul je dan ook anders moeten trainen omdat een (halve) marathon dan misschien nóg heftiger is in de hitte?

Daarnaast wil ik ook graag aan koude training doen door dagelijks 30 seconde koud af te douchen, maar de douche wordt hier niet zo koud. Normaal vond ik dit juíst niet erg, maar nu vind ik dat juist wel jammer haha. Ik vraag me af of er andere goede vervangende mogelijkheden zijn om koud af te douchen en ook evt. om te dippen. Ik heb nog geen run-dip-run gedaan, maar dit lijkt me nu niet zo uitdagend met een watertemperatuur van minstens 25 graden. Ik hoor graag alle tips en ervaringen van iedereen. :D

Groetjes,
Alèna
Plaats reactie