suikerarme/suikervrije taart recepten gezocht

Plaats reactie
inge ruys
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 nov 2019, 23:05

suikerarme/suikervrije taart recepten gezocht

Bericht door inge ruys »

Het gaat me redelijk goed af, suikervrij in november. MAAR:
mijn dochter is binnenkort jarig en traditie is dat ik verjaardagslekkers bak. Ik had al aangekondigd dat dit niet zou lukken dit jaar, maar ze is daarover zo teleurgesteld dat ik toch maar overstag ga ( ze wordt 23...). Maar ik zou wel een suikerarme taart willen bakken met bijvoorbeeld 90 % chocolade. Ik kan niet zo goed recepten vinden, omdat er dan toch veel zoet via zoetstof of stevia toegevoegd wordt. Iemand suggesties? Cheescake- achtige zaken zijn ook erg welkom!
Gebruikersavatar
Janneke - Sportrusten
Berichten: 1066
Lid geworden op: 18 apr 2019, 10:55

Re: suikerarme/suikervrije taart recepten gezocht

Bericht door Janneke - Sportrusten »

Ha Inge,

Taart zonder suiker of suikervervanging is een leuke, maar boeiende zoektocht.

Ik ben geen taartenbakker, ik kom wel recepten tegen maar daar wordt áltijd honing of ahornsiroop aan toegevoegd.

Wat ik echt een traktatie vindt die nu ook heel goed past is vers fruit dopen in warm gemaakte pure chocolade. Even dippen en dan door kokosrasp of klein gesneden pistachenoten halen... Mmmm!

Of je maakt een choco-kokosreep:
Pure chocolade au bain marie verwarmen met een klein scheutje slagroom
Kokosrasp met wat kokosolie vermengen, het mak een stevig plakkaatje worden.
Dit doe je in een schaaltje, dan de chocolade eroverheen, wat hazelnoten eroverheen. Paar uur in de koelkast... et voila!

Fijne verjaardag!

Groetjes Janneke
inge ruys
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 nov 2019, 23:05

Re: suikerarme/suikervrije taart recepten gezocht

Bericht door inge ruys »

Dank je wel Janneke. De chocofruit kombo vind ik heerlijk, maar kindlief kent die al en keurde die bij voorbaat af-)
Ik kom waarschijnlijk op gebruik van dadels uit als zoet toevoeging. Ik laat weten wat ik heb kunnen vinden.
Gebruikersavatar
Janneke - Sportrusten
Berichten: 1066
Lid geworden op: 18 apr 2019, 10:55

Re: suikerarme/suikervrije taart recepten gezocht

Bericht door Janneke - Sportrusten »

Ik ben benieuwd ja!
Ach, een dagje taart is ook niet erg he?

(Vooral de nasleep ervan kan vervelend zijn, als je net van die drang af bent, kun je de drang weer aanwakkeren. Een lekkere vette maaltijd (gebakken ei met kaas en veel groenten bv of avocado met zalm) helpt je om dat te doorbreken!

Geniet van de dag!
inge ruys
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 nov 2019, 23:05

Re: suikerarme/suikervrije taart recepten gezocht

Bericht door inge ruys »

Ik heb uiteindelijk twee soorten taart gemaakt. Een hele heftige chocolade lava taartje ( helaas was de inhoud niet meer vloeibaar) , waar naar behoefte een gember- of limoensuikerstroop over kon.
En een no-bake kwarktaart met een bodem van gemalen noten en dadels met wat limoenrasp en een klein beetje honing in de taart met bramen en frambozen erop. Weinig suikers, heel lekker!
Gebruikersavatar
Janneke - Sportrusten
Berichten: 1066
Lid geworden op: 18 apr 2019, 10:55

Re: suikerarme/suikervrije taart recepten gezocht

Bericht door Janneke - Sportrusten »

Oeh dat klinkt heerlijk zeg!!
Plaats reactie