Ik ben op dag 16 van het periodiek vasten programma. Op mijn.eetmeter van het voedingscentrum heb ik bijgehouden wat ik gedurende de 2 maaltijden eet; over de afgelopen 2 weken. Ik heb dit gecombineerd met het verminderen van koolhydraat-inname (gemiddeld nu = 60gram p.d.). Dat heeft een aantal fijne gevolgen: ik heb nauwelijks honger (moet mezelf soms tot eten aanzetten). Soms voel ik me erg scherp en ik heb minder last van schommelingen in mijn concentratie. Daarnaast ben ik 3kg afgevallen. Gemiddeld krijg ik wel (veel) minder kcal binnen dan geadviseerd (ongeveer 1400kcal p.d.). Ik heb nu een BMI van 23
Maar ik heb ook al anderhalve week een beetje groepsverschijnselen. Die worden niet echt beter... vandaag heb ik het de hele dag koud gehad. Ondertussen hardloop ik ook wel 4 x p.w., maar dat gaat enorm slecht (alleen echt langzaam duurlopen, gaat wel lekker). Ik heb last van duizeligheid als ik plotseling opsta; na sprintjes; ik voel me steeds vaker vanaf een uur of 14 enorm vermoeid; slaap de afgelopen dagen 's nachts toch slecht... heb last van hoofdpijn (iets wat ik echt nooit heb).
Ook ben ik echt anders gaan ruiken. Uit mijn mond, maar ook mijn lichaam: een aceton luchtje...
Ik heb van die strips gekocht, waaruit je kan onderzoeken of je lichaam in ketose is. Dit blijkt flink het geval (uitslag ketose = 'large').
Hoe moet ik dit alles nou interpreteren? Als: (1) goede zaak. Als ik volhou dan past dat lijf zich wel aan en trekt de narigheid weg?, of: (2) misschien loop je wat te hard van stapel... even bijtanken op de koolhydraten, maar vasthouden aan de periodiek vasten doctrine. Doe even een goede pasta-maaltijd tussendoor?
Wie weet raadt?
grieperig
- Janneke - Sportrusten
Re: grieperig
Hoi beste Maarten,
Als ik je verhaal zo lees, gaat het hard ja.
De geur die je beschrijft is passend bij afvalstoffen die je kwijtraakt, dus op zich een goed teken.
Maar... je mag wel wat meer gaan eten: even wat milder voor jezelf zijn. Je vraagt wel veel van je lichaam nu.
1400 is wel heel weinig bij het vele sporten. Probeer de maaltijden wat extra aan te vullen met een beetje koolhydraten en wellicht wat extra fruit.
Groetjes Janneke
Als ik je verhaal zo lees, gaat het hard ja.
De geur die je beschrijft is passend bij afvalstoffen die je kwijtraakt, dus op zich een goed teken.
Maar... je mag wel wat meer gaan eten: even wat milder voor jezelf zijn. Je vraagt wel veel van je lichaam nu.
1400 is wel heel weinig bij het vele sporten. Probeer de maaltijden wat extra aan te vullen met een beetje koolhydraten en wellicht wat extra fruit.
Groetjes Janneke