Koolhydraten

Plaats reactie
JeroenK
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 sep 2020, 11:35

Koolhydraten

Bericht door JeroenK »

Hoi Janneke, ik ben gewend veel koolhydraten te eten en heb nu de overstap naar jouw gerechten gemaakt.
Daardoor best wel veel honger, ook na de maaltijd.
Is dit een kwestie van gewenning of raad je aan toch de nodige koolhydraten te eten?
En ‘s avonds nog een bak kwark naast de drie maaltijden?
Groeten, Jeroen
Gebruikersavatar
Janneke - Sportrusten
Berichten: 1066
Lid geworden op: 18 apr 2019, 10:55

Re: Koolhydraten

Bericht door Janneke - Sportrusten »

Hoi Jeroen,

In mijn gerechten zitten ook koolhydraten he?
Je mindert alleen omdat je er niet extreem veel van nodig hebt, dus er ontstaat een andere verdeling op je bord.
Het is óók een kwestie van gewenning, je gaat zeker merken dat als je lijf een flexibele verbrandingsmachine wordt, en niet meer alleen tapt uit de suikerhoek maar ook uit de vettenhoek, dat de grote trek minder wordt.

Als je nu merkt dat je nog honger hebt na je maaltijd, dan zijn de maaltijden niet vullend genoeg.
Dan mag je ze zeker wat aanvullen ja, wat extra vetten en eiwitten zorgen voor meer verzadiging. Een bak kwark erbij is een goed idee, of je neemt wat extra fruit. En als je heel actieve dagen hebt, kun je ook prima wat extra koolhydraten nemen.

Groetjes Janneke
JeroenK
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 sep 2020, 11:35

Re: Koolhydraten

Bericht door JeroenK »

Dank je Janneke!
Ik heb nu inderdaad wat koolhydraten toegevoegd, twee boterhammen met de lunch en bv zoete aardappelen bij het avondeten.
Nog een vraagje, zijn er naast de recepten in het e-book nog meer recepten beschikbaar. Bijvoorbeeld vanuit andere programma’s of uit het maandmenu?

Fijne zondag,

Jeroen
Gebruikersavatar
Janneke - Sportrusten
Berichten: 1066
Lid geworden op: 18 apr 2019, 10:55

Re: Koolhydraten

Bericht door Janneke - Sportrusten »

Hoi Jeroen,

In het e-book 5 kilo kwijt vind je nog veel meer recepten ja!

Dus voorlopig kun je nog genoeg inspiratie vinden ;-)

Groetjes Janneke
Plaats reactie