Sporten

Plaats reactie
Saskia Verburg

Sporten

Bericht door Saskia Verburg »

Hai even een vraag waar ik erg mee zit. Het vasten ging op alle fronten bijzonder goed. Nu komt het, het sporten echt slecht. In het begin goed maar laatste 2 weken ongeveer zelfs spinnen gaat zwaar. Van de week snelle 6 km gelopen, ook heel moeizaam en vandaag devils trail. Gewoon niet te doen bijna. Wel ontbeten ivm ruim 16 km trailen. Maar geen energie. Is dat verklaarbaar?

Groetjes Saskia
Anne-Marie Thomaes

Re: Sporten

Bericht door Anne-Marie Thomaes »

Het zou kunnen dat je door het vasten toch wat te weinig voedingsstoffen hebt binnen gekregen en met name eiwitten lijkt mij.
Ik zou tijdens mijn maaltijden goed opletten dat je voldoende eiwitten binnen krijgt.
Ik heb dit ook wel eens gehad dat ik me slap voelde.
Door bij elke maaltijd voldoende eiwitten te nemen ging het beter.
En vergeet ook de koolhydraten niet, die heb je toch ook nodig als brandstof.
Je mag je lichaam ook de tijd geven om aan het IF te wennen.
Soms doet ons lichaam niet wat we willen maar doen wij wat ons lichaam wil..... ??
Janneke - Sportrusten

Re: Sporten

Bericht door Janneke - Sportrusten »

Hoi,

Ja, dat kan effect hebben ja.

Ik merkte ná het vasten dat ik terugviel in een grotere drang naar suikers. Tijdens het vasten ging het heel goed en had ik heel veel energie. Maar toen ik dat losliet, kwam de drang.

Vermoedelijk komt dit door ons oerbrein, de hypothalamus. Die denkt: Aah, je gaf me een poosje te weinig eten, nu ga ik even lekker veel naar binnen werken want het zou me toch niet nog een keer gebeuren dat ik te weinig heb. Hup, ik ga extra opslaan.

Dat komt voort vanuit toch te weinig binnen te hebben gekregen.

Het periodiek vasten is echt een heel mooi middel om te werken aan gezondheid maar het is echt goed om je lijf een poosje mee te nemen in de opbouw, je lijf heeft wel 3 maanden nodig om er echt goed aan gewend te zijn, een maandje is dan eigenlijk wat te kort.

Groetjes Janneke
Plaats reactie