Suikervrij krachtvoer voor tijdens het lopen

Plaats reactie
Myrthe Peijnenborg
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 sep 2020, 09:31

Suikervrij krachtvoer voor tijdens het lopen

Bericht door Myrthe Peijnenborg »

Hi allen,

De drie eetmomenten lukken me al een tijdje prima! Super fijn te merken dat je gewoon niet heel de dag met eten bezig bent en het hongergevoel laat zijn.

Enkel niet als ik een lange duurloop heb van meer dan 2,5 uur. Dan merk ik toch dat ik ondertussen energie moet bijtanken. Ik heb al geëxperimenteerd met grotere porties ontbijt. Ik loop soms tot 4 à 5 uur in het weekend en dat lukt niet zonder tussendoortjes. Is dat iets waar je ook naar zou kunnen toewerken Is dat ook een gewoonte die je kan afleren of heeft je lijf dat gewoon nodig? Natuurlijk bij 5 u - kan je twee van je drie eetmomenten integreren. ? Het lijkt me heel mooi dat je ook tijdens het lopen niet per se moet eten.

Daarnaast ben ik ook benieuwd naar suikervrij loopvoer :D . Ik loop nu vooral op bananen, dadels en peperkoek laatste wel vol met suiker)

Ik ben benieuwd!

Groetjes en een zeer fijne dag gewenst
Myrthe
Gebruikersavatar
Janneke - Sportrusten
Berichten: 1066
Lid geworden op: 18 apr 2019, 10:55

Re: Suikervrij krachtvoer voor tijdens het lopen

Bericht door Janneke - Sportrusten »

Hoi Myrthe,

Met duurlopen van 2.5u kies ik ervoor om wat extra energie te nemen. Tot een halve marathon (op een niet te hoog tempo) lukt het mij prima om zonder ontbijt of eten onderweg te lopen. Loop ik langer dan dat, krijg ik op een gegeven moment ook wel trek. Ik zou er niet naar toe werken om 5 uur zonder voeding te sporten, ik merk dat ik dan de dagen erna veel trek krijg en meer eten gaan nemen. En... neig naar suiker. Ook niet zo gek natuurlijk!

Ik heb een suikervrij recept voor langere afstanden in het programma gezet, Trailbonkies... Ik kreeg echter al heel veel vragen om het eerder te delen, dus ik schrijf hier deze week een blogje bij! Een lekker recept met havermout en banaan! ideaal voor lange afstanden!

En dadels onderweg werkt natuurlijk ook prima!

Groetjes en voor jou ook een hele mooie dag,

Janneke
Plaats reactie